Vozili smo Seat Aronu

U Seatu kažu kako njihov proizvodni program stoji na tri stupa. Prvi je gradska Ibiza, drugi obitelj Leon a treći gama SUV-ova koju lagano popunjavaju

Arona je treće vozilo koje španjolska marka lansira ove godine, nakon redizajniranog Leona i nove Ibize, te se itekako uklapa u njezinu najveću proizvodnu ofenzivi u povijesti. Ona ide u red iznimno popularnih crossovera koji se nalaze na razmeđi B i C segmenta. Riječ je dakako o »soft« SUV-ovima koji gabaritima zapravo nastavljaju tamo gdje su stali manji monovolumeni.

Za osam centimetara je dulja od nove Ibize, ali i viša za deset. Sjedala su podignuta za šest centimetara, dok je položaj ovjesa viši za 15 milimetra. U kabini je skoro identična Ibizi, iako prostranija. Znači sve je na svom mjestu, intuitivno posloženo, s osam inčnim središnjim ekranom. Dogodine stiže i digitalni kokpit. Mjesta ima dovoljno za ramena i glave, dok je prtljažnik od 400 litara (1280 maksimalno) među većima u klasi. Funkcionalnosti doprinose četiri kuke za vezivanje prtljage i dvostruka podnica.

Četiri su paketa opreme, Reference, Style, FR i Xcellence, uz napomenu kako je bazni Reference za naše tržište osjetno bogatiji nego u recimo Njemačkoj. Najsportskiji model FR ima mogućnost normalnog i sportskog podešenja ovjesa i funkcijom SEAT Drive Profile s četiri načina rada (Normal, Sport, Eco i Individual). Kad govorimo o povezivosti, tu su Apple Car Play, Android Auto, Miror Link i SEAT DriveApp. Krov može biti izveden u sivoj, crnoj i narančastoj boji ili u istoj boji poput karoserije. Ukupno postoji 68 mogućih kombinacija boja.

Cjelokupna ponuda benzinskih i dizelskih motora posjeduje izravno ubrizgavanje, turbokompresor te automatski start-stop sustav. Uvod u benzinsku ponudu čini 3-cilindrični 1,0 TSI motor s 95 KS, koji se isporučuje u kombinaciji s 5-stupanjskim ručnim mjenjačem. Sljedeća je opcija isti motor, no s verzijom snage od 115 KS, koji se isporučuje u kombinaciji sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem ili 7-stupanjskim automatiziranim mjenjačem s dvije spojke DSG. Tijekom vremena lansirat će se i treći benzinski motor: novi 4-cilindrični 1,5 TSI EVO motor sa 150 KS i tehnologijom aktivnog odspajanja cilindara, koja je ekskluzivno dostupna za varijantu opreme FR i u kombinaciji sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem. U pogledu dizelskih motora, učinkoviti i pouzdani 1,6 TDI motor bit će dostupan sa snagom od 95 i 115 KS. Verzija s 95 KS može se kombinirati s 5-stupanjskim ručnim mjenjačem ili 7-stupanjskim DSG mjenjačem, a verzija sa 115 KS sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem.

A masom od 1165 kg, jedno je od najlakših vozila u svom segmentu, što jamči bolje performanse, nižu potrošnju goriva te prije svega bolje dinamično ponašanje u vožnji. A na zavojitim cestama prema planini Monsterrat Arona se pokazala kao agilna, sigurna, stabilna. Ovjes je stvarno odličan, koči isto dobro, a servoupravljač reagira brzo i precizno. Iako se ne nudi pogon na sve kotače, svi motori snažniji od 100 KS serijski imaju diferencijal s ograničenim proklizavanjem.

Ovaj dinamični, prostrani i svestrani automobil na naše tržište stiže u siječnju slijedeće godine uz početnu cijenu od 119.858 kn (Arona 1.0 95 KS Reference).

Comments

comments