Vozili smo novu Daciju Sandero i Stepway

Treća generacija Dacijinog hita više nije low budget auto, barem to ne odaje ni izvana, ni iznutra, kao ni modernim motorima i tehnologijama koje su ukorak s vremenom

Upravo je Sandero na razini Europe najprodavaniji auto kad je riječ o privatnim kupcima. U trećoj generaciji nije se odmakao samo od svojih prethodnika, već je i korak ispred dobrog dijela konkurencije. Pomlađivanje je vrlo uspjelo. Iako su oba modela zadržala iste vanjske dimenzije, jednostavnost i pouzdanost koje vozači očekuju od Dacije, sada su suvremeniji, prostraniji i svestraniji.  Sandero je ponovio svoju formulu za uspjeh zadržavši iste dimenzije. Izvana je kompaktan, a iznutra još prostraniji i prilagodljiviji. Razmak od tla ostao je nepromijenjen (133 mm natovaren), ali novi Sandero izgleda niže i ozbiljnije zbog šireg traga kotača koji su postavljeni u ravnini s blatobranom.

Prednja i stražnja svjetla nose novi Dacijin LED svjetlosni potpis u obliku slova Y, a spojena su horizontalnom linijom. Naplaci su čelični, 15 ili 16-inčni; od druge razine opreme imaju pokrove Flexwheel, kojih je teško razlikovati od alu naplataka, koji su dostupni i u 16-inčnoj verziji. Iznutra je također potpuno novi, čak bismo rekli da je tu napravljen najveći napredak. Prevladavaju vodoravne linije, a iako je plastika poprilično osnova, prednja armatura je ugodno presvučena presvlakom, a i svi dijelovi vrata na koje se oslanja ruka također su jednako ugodno tapecirani. 

U serijskoj opremi nalaze se držač pametnog telefona (koji se, ovisno o inačici, može izvaditi), putno računalo, upravljač s komandama tempomata i graničnika brzine, ručni klima uređaj, električni paket te automatsko uključivanje svjetala u svim razinama opreme. Tri su različita multimedijska sustava: Media Control, Media Display i Media Nav. Prvi omogućuje postavljanje praktičnog držača za pametni telefon ispred vozača, čime on uz pomoć besplatne aplikacije Dacia Media Control i povezivanja putem Bluetootha ili USB-a postaje daljinski upravljač multimedijskog sustava. Drugi ima 8-inčni dodirni displej; intuitivno sučelje ima Bluetooth i kompatibilno je sa sustavima Android Auto i Apple CarPlay, dok Media Nav ima ugrađeni navigacijski sustav.

Za volanom se lako nađe idealna pozicija, dok je prtljažnik obujma 410 litara s ravnom podnicom podesivom po visini u dvije razine. Pretinci u kabini imaju ukupan obujam od 21 l, što je 2,5 l više od prethodnika. S dodatnih 42 mm duljine u visini koljena, nudi se najviše prostora za noge na stražnjoj klupi u klasi.  Modularna platforma CMF omogućila je ugradnju sustava asistencije kao što su sustav za pomoć pri naglom kočenju, upozorenje na vozilo u mrtvom kutu, pomoć pri parkiranju i pri kretanju na uzbrdici. Kad je riječ o motorima, osnova je trocilindrični jednolitreni benzinski motor u tri različite izvedbe. Dizela više nema. Bazni je SCe 65 (nije dostupan za Stepway); atmosferski motor u kombinaciji s 5-stupanjskim ručnim mjenjačem.

Snažnija izvedba je TCe 90: turbomotor sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, dok Dacia u skladu sa svojom filozofijom da sve svoje modele oprema i dodatnom plinskom instalacijom, nudi verziju ECO-G 100: turbomotor sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem i tvornični ugrađenom plinskom instalacijom. Snaga je 90, odnosno 100 KS, ovisno koje se gorivo koristi. LPG spaja vozne osobine i udobnost s niskim emisijama CO2 i velikim dometom, koji je kod ove verzije više od 1300 km. Turbomotor čupa već iz niskih okretaja, a protiv visokih se pobuni reskim zvukom. Zahvaljujući turbu može ga se držati u niskim okretajima bez da zbog toga stradaju performanse. 

U vožnji je dosta uvjerljiviji od prethodnika, volan precizniji a ovjes čvršći, iako ne i tvrd kako bi i dalje neravnine gutao poput Citroena s hidraulikom. Sandero se nudi s paketima opreme Essential i Comfort, dok je atmosferski trocilindrični 1.0-litreni benzinac sa 65 KS dostupan samo uz opremu Essential. Do registracije ta izvedba stoji 81.900 kn. Benzinski turbomotor nije dostupan uz opremu Essential, već dvogorivni 1.0 ECO-G 100, po cijeni od 89.900 kn. Oprema Comfort je dostupna uz motor 1.0 TCe 90 i plinom pogonjeni 1.0 ECO-G 100; oba po jednakoj cijeni od 99.900 kuna, koliko stoji i slabije opremljeni Stepway.

A Stepway, koji čini čak 65 % prodaje modela Sandero, vizualno se dosta razlikuje od “običnog” Sandera. Najuočljiviji je viši razmak od tla; povišen je na 174 mm od tla (za 41 mm u odnosu na Sandero), krovni nosači nose logotip Stepway, blatobrani su dodatno izbočeni, donji dijelovi vrata imaju posebnu zaštitu. Ispod prednjeg i stražnjeg odbojnika smještena je zaštita podvozja. Unutarnje presvlake nose logotip Stepway, a vrata i armaturna ploča imaju narančaste umetke od tkanine i također narančaste šavove. Uporaba lakšeg i krućeg nosača, prednjeg bloka i okvira karoserije pridonijela je smanjenju vibracija; širi trag kotača rezultirao je većom upravljivošću i boljim ponašanjem na cesti, dok je novim postavkama amortizera i opruga zajamčena stabilnost u zavojima i smanjeno zanošenje. 

I Stepway se nudi u dvije razine opreme: Essential i Comfort. Osim one danas neizostavne opreme poput klima uređaja, sigurnosnih elemenata i električnog paketa, LED svjetla serijski su dostupna u svim razinama opreme. Do registracije Stepway Essential 1.0 TCe 90 stoji 99.900 kuna, dok za opremljeniji model Comfort treba izbrojati 111.900 kuna. Odlična stvar je da jednako opremljeni dvogorivni modeli jednako koštaju, što je dodatni stimulans za kupnju Stepwaya na plin.

Comments

comments