Vozili smo Kiju Optimu PHEV

Ova Optima je Kijino prvo plug-in hibridno električno vozilo a pruža veći kapacitet baterije i domet samo na struju od čak 54 kilometra

Po vanjskom dizajnu Optima Plug-in hibrid odmah je prepoznatljiva kao Kia i dio Optima obitelji, iako je samosvojna po nizu poboljšanja za aerodinamičnu efektivnost. Prije svega to je aktivna zračna maska, koja smanjuje koeficijent otpora vjetra. Tu su i kromirani dodaci, svijetloplavi detalji dok redizajnirani prednji i stražnji branici dopuštaju veći protok zraka kroz karoseriju vozila. Utor za punjenje struje ugrađen je na prednjem lijevom blatobranu.  Iznutra, nova instrumentna ploča prikazuje ključne informacije o hibridnom sustavu, poput stanja baterije kao i detalje o načinu vožnje, te pruža informacije pomoću kojih vozač može voziti još efikasnije. Ova Optima je među prvim Kijinim modelima koji predstavljaju operacijski sustav Android Auto, dizajniran da funkcionira s Android mobilnim uređajima koji koriste izvedbu 5.0 ili novije, i Apple CarPlay za iPhone 5 ili novije. Oba sustava predstavljaju glasovnu kontrolu i dopuštaju vozaču da drži ruke na upravljaču tijekom vožnje. Tom Tom isporučuje navigacijski sustav, dok je infotainment s ekranom na dodir spojen standardno sa 6 zvučnika, dok je ljubiteljima glazbe dostupan moćni sustav Harman Kardon.

Što se tiče onog najbitnijeg, pogona, treba znati sljedeće. Dvolitreni GDI motor razvija snagu od 156 KS i 189 Nm i uparen je s električnim motorom, što dopušta automobilu da se samostalno puni kada se baterija isprazni. Najveća kombinirana snaga je 205 konjskih snaga pri 6.000 okretaja dok pritom električni motor generira snagu koja je dostupna odmah na papučici gasa. S Najveći okretni moment od 375 Nm dostupan je već od samo 2.300 okretaja. Za prijenos snage zadužen je 6-stupanjski automatski mjenjač s električnim motorom. Električni dio pogonskog sklopa čini  9.8 kWh litijum-ionska polimerska baterija koja je uparena s 50-kilovatnim električnim motorom. To omogućuje potpuni električni način vožnje preko 54 km pri brzini od 120 km/h. Emisija štetnih plinova od samo 37 g/km  je u usporedbi sa 119 g/km prijašnje generacije Optime hibrid veliki napredak. Potrošnja goriva nove službeno je 1,6 litara na 100 km.

Zbog baterija iza stražnjih sjedala ceh je platio prtljažnik koji je smanjen na 307 litara, a sa 65 na 55 litara smanjen je i rezervoar goriva. Nudi se samo s najjačim paketom opreme, EX PHEV koji sadrži doslovno sve što se u Optimu može ugraditi kako po pitanju komfora, tako i aktivne i pasivne sigurnosti. Cijena do registracije je 339.990 kuna.

Comments

comments