Urbino sada sam koči

U javnom prijevozu blagodati sustava podrške za vozače koriste ne samo vozačima i putnicima, već i svim sudionicima u prometu, na cesti i oko nje. Napredni sustavi za pomoć pomažu vozačima izvodeći određene radnje prije njih ili umjesto njih, te im na taj način daju neprocjenjive sekunde za pravilnu reakciju. Zbog toga su u gradskim autobusima napredni sustavi pomoći vozaču (ADAS) sve češći dio opreme, tako da i Solaris danas nudi nekoliko ovakvih rješenja.

Kamera sustava CMS

Najbitniji od njih, inteligentni sustav kočenja CMS (Collision Mitigation System) Solaris je implementirao na autobuse iz obitelji Urbino. Kada radar instaliran na autobusu otkrije rizik potencijalnog sudara, sustav prelazi u način kočenja, smanjujući brzinu i na taj način ublažavajući posljedice potencijalnog sudara. Ispravna kalibracija i konfiguracija od velikog su značaja u gradskim autobusima gdje ne postoje sigurnosni pojasevi i većina putnika se vozi stojeći, a ne sjedeći. Stoga je sila kočenja presudna za sigurnost putnika, i dodatni je izazov s kojim se suočavaju proizvođači.

MobilEye Shield+

Drugi uređaj je sustav MobilEye Shield + koji omogućuje vozaču da više vidi zahvaljujući kamerama postavljenim izvan vozila. Otkrivaju pješake i bicikliste koji se ne vide u ogledalima, što je posebno važno tijekom skretanja. Sustav također reagira u slučajevima kada se promijene trake bez prethodne signalizacije. Bolja vidljivost je također osigurana potpuno preoblikovanim ogledalima, točnije kamerama koje sliku projiciraju na zaslone unutar vozila. Inače, zakonodavstvo EU-a mnoge je sustave asistencije stavilo na popis obvezne opreme za nove autobuse do 2022. godine.

Comments

comments