U svibnju prodano 2.173 novih automobila

Prema podacima agencije Promocija plus, u Hrvatskoj je u svibnju prodano 2.173 novih automobila, što je 76 posto manje nego u istom mjesecu lani kada ih je prodano 9.149

Najprodavaniji model u svibnju je bila Škoda Octavia, koju je odabrao 121 kupac. Na drugom je mjestu po svibanjskoj prodaji Kia Stonic (97 automobil), a treća je Dacia Sandero (70). U prvih pet mjeseci ove teške godine u Hrvatskoj je ukupno prodano 13.286 novih vozila, što je u odnosu na isto razdoblje lani, kad ih je prodano 29.921 pad od 65,6 posto. Najviše novih putničkih vozila u prvih pet mjeseci ove godine u Hrvatskoj je prodao Volkswagen: 2.191, s udjelom u ukupnoj prodaji od 16,5 posto. Slijedi Škoda s 1.959 vozila (udio 14,7 posto). Na trećem mjestu je Renault (912 prodanih i 6,8 posto udjela). Četvrta po prodaji je Dacia, koju su odabrala 792 kupca (udio 5,9 posto), dok je peta Kia (701 vozilo i udio 5,2 posto).

Škoda Octavia je ujedno i najprodavaniji model i u ovoj godini, s 928 prodanih, dok su na drugom i trećem mjestu VW Golf i VW T-Cross koji su do kraja svibnja našli svaki po 415 kupaca. U prvih pet mjeseci ove godine prodana su i 402 BMW-a, 388 Audija, 324 Mercedesa, ali i 59 Porschea, 48 Land Rovera, 29 Jaguara i 12 Tesli. Prema pogonskom gorivu, hrvatski vozači radije biraju benzince nego dizelaše. Benzinski pogon je tako od siječnja do kraja svibnja odabralo 7.768 kupaca, što je udio od 58,5 posto u ukupnoj prodaji. Dizelaša je odabralo njih 4.545 (udio 34,2 posto), električno vozilo njih 85 (udio 0,6 posto), a hibridno 791 kupac (6 posto udjela).

Ipak, kad se malo bolje prouče brojke, onda se ukaže jedna drugačija slika. Naime, broj registracija u svibnju je veći od očekivanog s obzirom da je travanj zabilježio prodaju svega 1084 automobila, i pokazuje kako je jezgra tržišta još uvijek zdrava. Nju čine individualni, privatni kupci, koji uglavnom kupuju automobil za gtovinu, a njih je otprilike jednako kao i lani. Dakle, u planovima ih nisu omeli problemi s epidemijom koronavirusa ni opća nacionalna karantena. No, kome je onda isparilo gotovo sedam tisuća automobila? To su rent-a-car tvrtke koje u svibnju tradicionalno registriraju nove flote. Pošto se ovog ljeta ne može očekivati iole ozbiljni broj avio gostiju koji su najveći korisnici rent a cara, gotovo svi su odustali od ovogodišnjih rezervacija. Kako će se to dalje reflektirati na vječno labavi kotač hrvatske autoindustrije trenutno ne može predvidjeti ni baba Vanga.

Comments

comments