U Stutgartu predstavljen osvježeni Mercedes Vito, dobio je nove motore i pregršt novih tehnologija

Zahvaljujući svojoj raznovrsnosti, Vito je priznati partner uslužnih tvrtki, pogotovo onih s parkom od do pet vozila. Preko 70 posto svih modela Mercedes-Benz Vito koriste se u tim uvjetima

Od svog predstavljanja, model Mercedes-Benz Vito, koji se proizvodi u gradu Vitoria u Španjolskoj, predstavlja primjer raznovrsnog kombija srednje klase. Od predstavljanja, u jesen 2014., prodano je oko 530.000 komada treće generacije ovog modela. Nakon iscrpne nadogradnje, nova inačica je još atraktivnija. Istaknuti modeli uključuju eVito Tourer, električnu izvedbu s nultim lokalnim emisijama, visokim okretnim momentom i dometom do 421 km kao i izvedbu s novim, učinkovitim i snažnim četiri-cilindričnim dizelskim motorom s oznakom OM 654. Reviziju zaokružuju novi proizvodi i značajke informacijsko-zabavnih sustava i sustava pomoću u vožnji, kao i unaprjeđenja dizajna.

Dizajneri su modificirali prepoznatljivi i dinamični dizajn modela Mercedes-Benz Vito. Na primjer, novi Vito može se identificirati po restiliziranoj maski hladnjaka, koja se isporučuje sa stavkama specijalne opreme kao što su DISTRONIC, Active Brake Assist ili branici u boji karoserije. Mercedesova zvijezda je postavljena na sredinu maske hladnjaka i okružena s tri zrnate prečke. Kao opcija za sve Vito modele dostupna je maska hladnjaka u kromiranom dizajnu, a u tom slučaju prečke su kromirane. Dizajneri su također nadopunili unutrašnjost modela Vito. Robusna i elegantna tkanina „Caluma“ zamjenjuje prethodnu tkaninu „Tunja“. Revizija dizajna donosi nove ventilacijske otvore sa sportskim izgledom turbine na lijevoj i desnoj strani armaturne ploče. U kombinaciji s opcijskim Chrome paketom, središnja konzola je sada uokvirena s elementom u imitaciji piano laka visoke kvalitete. S ovom opcijom, okviri novih ventilacijskih otvora su također kromirani.

Redizajnom je proširena ponuda informacijsko-zabavnih sustava. Novi Vito koristi digitalni radio (DAB+) u svim inačicama audio sustava. Već sama priprema za radio s dva prednja zvučnika konfigurirana je za DAB – kao što je Audio 10 sustav, koji može primati signal digitalnih radio stanica. To znači da je kristalno čist prijem bez smetnji moguć na velike udaljenosti uz visoku kvalitetu zvuka. Audio 10 sustav također ima Bluetooth® sučelje s hands-free funkcijom ili strujanjem glazbe. Pametni telefon može se puniti preko USB priključka. Novi Audio 30 i Audio 40 informacijsko-zabavni sustavi zadovoljavaju mnoge zahtjeve klijenata. Oni uključuju 7-inčni dodirni zaslon s integracijom pametnog telefona preko aplikacija Apple CarPlay i Android Auto. Integrirani navigacijski sustav također se može kontrolirati preko zaslona Audio 40 sustava. U kombinaciji s Mercedes PRO Connect to znači da je po prvi put u modelu Vito moguća navigacija s Live Traffic Information funkcijom.

Bogatija je i sigurnosna oprema. Active Brake Assist, DISTRONIC i digitalno unutrašnje osvrtno zrcalo proširuju raspon sustava pomoći u vožnji novog u odnosu na prethodnih 10 do 13 sustava. Time Vito nastavlja tradiciju ponovnog definiranja sigurnosnih standarda u ovom segmentu. Vito Panel Van prvi je bio opremljen sa serijskim zračnim jastucima i podsjetnicima na vezanje pojasa vozača i suvozača. A s Crosswind Assist i ATTENTION ASSIST funkcijama koje su prije pet godina postale dio serijske opreme, Vito je već ponovo definirao sigurnosne standardne u ovom segmentu. Sustav inteligentnih svjetala ILS također je dostupan kao alternativa halogenim prednjim svjetlima. Kompletni paket zaokružuju LED pokazivači smjera, LED dnevna pozicijska svjetla i LED kratka svjetla, dugo svjetlo i svjetlo u zavojima.

Dosta je novosti i po pitanju motorizacije. Prije svega 2.0-litreni turbodizelski motor OM 654 za verzije s pogonom na stražnje ili sve kotače. Preuzet je iz ponude Mercedesovih osobnih automobila i optimiziran za učinkovitost i niže emisije. Novi motor još je učinkovitiji, čišći, ali i tiši i s manje vibracija u odnosu na OM 651. Razvija 136 KS/330 Nm; 163 KS/380 Nm i 190 KS/440 Nm. U izvedbi s pogonom na prednje kotače, Vito je dostupan s baznim motorom OM 622. Obujma je 1,7 litara, razvija 102 KS/270 Nm i 136 KS/330 Nm koji je za razliku od dvolitrenog, ugrađen sprijeda poprečno. Uz njega se isporučuje ručni 6-stupanjski mjenjač.

Za verzije sa stražnjim pogonom sad je dostupan automatski mjenjač 9G-TRONIC. Vozači mogu koristiti prekidač DYNAMIC SELECT za odabir programa vožnje „Comfort” i „Sport” i time prilagoditi ponašanje mjenjača prema potrebama. Alternativno, mogu ručno prebacivati stupnjeve u režimu „M” koristeći DIRECT SELECT polugice mjenjača iza upravljača. Pored toga, po prvi put u modelima Vito, eVito, V-klasi i EQV od listopada 2020., bit će dostupan sustav zračnog ovjesa AIRMATIC koji ovjes namješta prema uvjetima na cesti. Zahvaljujući većoj udaljenosti od tla, udobnost vožnje je zadržana i na teškom terenu.

Vito također demonstrira svoju raznovrsnost i u drugim područjima. Na primjer, to je jedini model u svojoj klasi koji je moguće dobiti u tri dužine, dva osovinska razmaka i tri pogonska sustava uz nosivost do 1369 kg. Osnovni modeli su panel van, Vito Tourer i Vito Mixto koji premošćuje razmak između izvedbi panel van i Tourer. Tu su i posebne linije opreme, pa je Vito Tourer dostupan s linijama BASE, PRO ili SELECT. Paleta boja metalik lakova proširena je s grafitno sivom i selenit sivom bojom. Također se u ponudi za sve modele nalazi i omiljena hyacinth crvena metalik boja poznata iz Mercedes-Benz osobnih automobila. Na jednak način novost predstavlja čelično plavi lak vanjštine. Za one koji žele privlačan i dinamičan izgled, dostupno je i nekoliko novih aluminijskih kotača dimenzija 17, 18 i 19 inča.

Comments

comments