U lovu na Sportback

Točno godinu dana nakon premijere, prototip Peugeot Instinct se vraća u Ženevu u obliku serijskog automobila, nasljednika sjajno prihvaćene limuzine oznake 508

To je zapravo nova generacija limuzine D segmenta Peugeot  508 koja ovog puta još ozbiljnije napada ne samo srednju klasu već kupce traži i u nekim drugim segmentima, pogotovo premiumu.  Vanjski dizajn je potpuno promijenjen. Od klasične siluete s  četiri vrata nastao je fastback s pet vrata koja nemaju okvire prozora. On je kraći, niži i širi od prethodnika, fluidnih i aerodinamičnih linija u pravom duhu coupea. Poveznica sa studijom Instinct su agresivan prednji kraj s originalnim svjetlosnim potpisom, coupeovska linija koja pokazuje savršenu usklađenost proporcija i prepoznatljiva stražnja svjetla.

Prema očekivanjima, i iznutra je poseban. Tu je ugrađen među vozačima sjajno prihvaćeno i-Cockpit s dva ekrana, a u prilog praktičnosti ide i veći prtljažnik. Istaknuta na središnjoj konzoli, komanda automatskog mjenjača s osam stupnjeva prijenosa ima impulsne električne komande. Svojim dizajnom dodatno naglašava modernost vozačevog mjesta te s pomoću tipki na upravljaču u potpunosti pridonosi užitku vožnje. Sustav i-Cockpit Amplify također utječe na dinamičke funkcije automobila putem komande za odabir načina vožnje te se s pomoću njega može upravljati podesivim ovjesom. Na popisu opcija je stakleni panoramski krov koji se može otvoriti, a u ponudi je i indukcijski punjač za bežično punjenje pametnih telefona.

Pored toga, nova platforma smanjuje masu vozila za 70 kilograma pa bi tako i vozne karakteristike trebale biti puno bolje.  U skladu s normom Euro 6.c, opremljen novom generacijom motora PureTech i BlueHDi kako bi uz primjenu tehnologije SCR po vrijednostima emisije CO2. bio najbolji u klasi. Te su performanse još bolje jer su usklađene s novim tehničkim odredbama norme WLTP, kojom se nastoji približiti homologiranu potrošnju i potrošnju pri stvarnoj upotrebi.
U benzinskoj izvedbi dolazi s dvije nove ponude 1.6 litrenog PureTech motora. To su verzije sa 180 i 225 konjskih snaga, obje uparene uz automatski mjenjač. U dizelskoj izvedbi, nude se četiri opcije. Bazna je novi 1.5 litreni BlueHDI sa 130 konjskih snaga, koji je i jedini opremljen ručnim mjenjačem sa šest brzina. Dvolitreni BlueHDI motori su sa 130 S&S BVM6, čini početak ponude u gami i jedini je s ručnim mjenjačem sa šest brzina. Nudi se i s automatikom, dok je automatski mjenjač serijski dio opreme uz dvolitrene HDI motore od 160 i 180 konjskih snaga. Od jeseni sljedeće godine na tržište stiže i plug-in hibrid.

U Peugeotu su svjesni kako u vrijeme sve veće dominacije SUV i crossover vozila i pada prodaje i stagnacije limuzina D segmenta kupcima moraju ponuditi drugačije koncipiran automobil.  Već na prvi dojam jasno je kako ovo nije samo još jedan običan porodični sedan već automobil koji ponosno nastavlja tradiciju limuzina s lavom na nosu.

Comments

comments