Toyota slavi 15 milijuna proizvedenih hibrida

Toyota je od predstavljanja prvog Priusa 1997. godine, do siječnja 2020. širom svijeta prodala preko 15 milijuna hibridnih električnih vozila Toyota i Lexus, a planovi za bližu budućnost su impresivni 

Pionir i predvodnik u hibridnoj električnoj tehnologiji, Toyota, je prešla simboličnu granicu od 15 milijuna proizvedenih (i prodanih) hibridnih vozila. Od predstavljanja legendarnog Priusa, prvog potpuno hibridnog automobila u masovnoj proizvodnji, 1997. godine prešli su dug put, pa danas u ponudi imaju 44 pojedinačna modela svih karoserijskih oblika i kategorija. Zanimljiv je podatak kako je Toyotina hibridna električna tehnologija smanjila globalnu emisiju CO2 za preko 120 milijuna tona u usporedbi s prodajom ekvivalentnih benzinskih vozila. U Europi je prodaja HEV (hibridnih električnih vozila) premašila brojku od 2,8 milijuna, zahvaljujući širokoj paleti od čak  19 različitih HEV modela marki Toyota i Lexus, što je u 2019. godini predstavljalo 52% ukupne Toyotine prodaje.

Toyotina odluka o razvoju hibridnih električnih vozila je započela prije više od 25 godina kada je Takeshi Uchiyamada predvodio tim za razvoj automobila za 21. stoljeće, koji će smanjiti emisiju stakleničkih plinova i drugih štetnih tvari. Prva generacija Priusa je predstavljena 1997. godine, u vrijeme potpisivanja protokola iz Kyota koji je dao novi zamah pokretu za zaštitu okoliša. Danas cestama vozi već četvrta generacija ovog popularnog hibrida koji je sad dostupan ne samo kao samopunjivi, već i kao plug-in hibrid. Od prvog modela pa do danas, karakteriziraju ga vrhunska tehnologija, ali i neobičan dizajn. U svakom slučaju, napredak od 1997. je svakako vidljiv.

Tijekom razdoblja od pojave prvog Priusa pa do danas, Toyota je doživjela veliki rast potražnje za hibridnim električnim vozilima, pri čemu je kombinirala inovativnu tehnologiju s emotivnim dizajnom zahvaljujući uvođenju globalnih platformi TNGA. I nakon trenutne, 4. generacije hibridnog sustava, nastavljaju usavršavanje hibridne tehnologije radi postizanja još manje emisije i potrošnje goriva. Danas su hibridna električna goriva povoljna, dostupna i praktična za kupce na brojnim europskim tržištima. Zahvaljujući prodaji hibrida, Toyota je na dobrom putu da ispuni cilj od 95 g/km koji je EU odredio za 2020. i 2021. u Europi, gdje su propisi o CO2 najstroži na svijetu. Povrh toga, hibridi su vrlo učinkoviti u vožnji bez emisije u većini uporabe u gradu. 

Toyota osigurava i nastavit će osiguravati razne vrste elektrificiranih vozila radi smanjenja emisije na temelju propisa, infrastrukture tržišta i, naposljetku, potražnje. Zahvaljujući više od dva desetljeća iskustva u neprekidnom razvoju elektromotora, baterija i upravljačkih sklopova, u Toyoti vide budućnost u kojoj će različite tehnologije elektrifikacije imati svoju ulogu, uključujući hibridna električna vozila (HEV), plug-in hibridna električna vozila (PHEV) i baterijska električna vozila (BEV). Posebnost Toyote je i u predstavljanju serijskog automobila s vodikovim gorivim ćelijama (FCEV), Mirai. On nije hibrid, već sam proizvodi električnu električnu energiju koja pokreće njegov električni pogonski sklop.

Toyota u Europi do 2025. namjerava lansirati čak 40 novih ili osvježenih elektrificiranih vozila, što uključuje i barem 10 vozila s nultom emisijom (ZEV – Zero Emission Vehicle).  Tako će hibridna električna vozila ostati ključni dio ponude Toyote, s najvećim udjelom, jer ona zadovoljavaju vozačke potrebe i pomažu u smanjenju emisije. To je cilj tvrtke još od pokretanja prvog Priusa prije više od 20 godina, s krajnjom ambicijom postizanja nulte emisije na raširen i održiv način.

Comments

comments