Test Scanije S 730

Nedugo nakon svjetske premijere održane u Švedskoj, na cestama Hrvatske isprobali smo top model aktualnog međunarodnog kamiona godine

Dugolinijska verzija u novoj generaciji nosi oznaku S. Ona je veća, viša, raskošnija i s potpuno ravnim podom u kabini. Nova kabina usmjerena je na poboljšanje aerodinamike, smanjenje mase, povećanje sigurnosti te iskorištenosti unutarnjeg prostora, a sve je usklađeno i s novim propisima EU koji će tek stupiti na snagu. U Scaniji vole istaknuti da sada vozaču pružaju uistinu mnogo prostora za odlaganje. Ukoliko se umjesto drugog kreveta uzme opcija s pretincima, ukupni iskoristivi prtljažni prostor povećava se na skoro 1000 litara, a to je puno i u obiteljskom automobilu. Sjedala u nova i vrlo ugodna te, uz doplatu, suvozačevo ima mogućnost rotacije i to praktički jednom rukom. Položaj za upravljačem je odličan, preglednost je fascinantna, upravljač precizan, mjenjači brzi, a buka u kabini svedena na minimum.

S novim modelom sve je posvećeno tome da kupci osjete olakšanje u svom poslovanju, da vide kako ulaganje u novi kamion omogućava učinkovitije svakodnevno poslovanje. Prvo je tu tvorničko obećanje o pet posto manjoj potrošnji goriva te tri posto manjim ukupnim troškovima vlasništva u odnosu na dosadašnji model. Ili, u prijevodu, u odnosu na aktualni model, nova „kraljica“ nakon 150.000 kilometara uštedi otprilike dvije tisuće litara dizela. Servisni intervali određuju se prema uvjetima rada vozila uz pomoć telemetrije koja omogućava i brojne dodatne usluge povezane s boljom iskoristivošću kamiona, poboljšanja vještina vozača.

Moćni V8 motor radnog obujma 16,4 litre nudi u izvedbama sa 520, 580 te 730 KS, a mi smo imali priliku testirati upravo najjaču verziju koja ujedno nudi i 3500 Nm okretnog momenta u polju od 1000-1400 o/min. Detaljne dojmove moći ćete pročitati u sljedećem broju Transporta, u siječnju.

Comments

comments