Test Mercedes-Benz Intouro M

 

Konkurencija ponekad nije loša stvar, pa ni unutar iste obitelji. To potiče izvrsnost. U Mercedesu su toga odavno postali svjesni pa su tržištu ponudili dva slična a opet različita regionalna autobusa. Ovog puta družili smo se s Intourom, kojeg je najlakše opisati kao očupani Integro iako i taj pristup ima svojih prednosti, pogotovo kad govorimo o troškovima što je danas imperativ. Ipak, sve ono što može skuplji brat, to može i jeftiniji, nekad čak i bolje. Intouro je jeftinija verzija s kojom njegovi tvorci prije svega ciljaju na tržišta Istočne Europe i flote. A za bolju cijenu proizvodnja je trebala iseliti iz Njemačke tako da Intouro u boj s gazdom tržišta dolazi iz Turske što je posljednjih godina sve izraženiji trend kod njemačkih proizvođača autobusa. Uostalom, ako je kvaliteta po standardima Mercedesa zemlja proizvodnje je uglavnom nebitna. Gleda se TCO, ništa drugo. Na tržištu međugradskih autobusa iz Mercedesove kuće dolazi još jedan model koji smo predstavili prije par brojeva Transporta, Setra UL koja se također proizvodi u Turskoj.

A Mercedes bar ima tradiciju proizvodnje autobusa tako da je u svojoj drugoj generaciji Intouro posložen poput ili bolje od najozbiljnijih oponenata. Prednja stijena autobusa je prepoznatljiva, obiteljska. Odmah prepoznamo „lice“ koje imaju ne samo Intouro i Integro već i turistički modeli Tourismo i Travego. Od svih njih Intouro jedini ima okrugle leće umjesto klasičnih farova s prozirnim pokrovom. Pogled uvis pokazuje još jednu uštedu koja to čak ne mora biti. Klasična ogledala na cjevastim nosačima imaju veliku prednost: izdržljivija su i otpornija na udarce i granje od finih obojenih plastičnih kućišta. Bočne linije su jednostavne, s dva poklopca prtljažnika koja su ovješena na klasične šarke i potpomognuta su hidrauličnim amortizerima. Straga su upadljive „peraje“, otvori za zrak karakteristični za Mercedesove autobuse s motorima norme Euro 6. U kabinu se ulazi kroz prednja ili srednja jednostruka vrata širine 900 mm, kokpit i prednja armatura su čistih, nenametljivih i ugodnih linija s prepoznatljivim kućnim prekidačima i kolom upravljača koji vuče korijene još iz Actrosa. Ergonomiji nemamo što za prigovoriti a vozaču je sad na dispoziciji i multifunkcijski displej u boji. Sjedalo je GRAMMER Tourea MSG 90.6 PG.

Intouro je za razliku od Integra dostupan samo kao dvoosovinac duljine 12.14 (Intouro), 12.64 metra s međuosovinskim razmakom od 6080 mm (Intouro L) , kakav smo imali priliku i isprobati te Intouro M dužine 13,32 metra.

U ovoj konfiguraciji testni autobus može primiti 59 sjedećih putnikanet kojima su na raspolaganju potpuno tapecirana sjedala Travel Star Eco. Na podu kod Intoura nema tepiha dok je s druge strane takvu podnicu lakše za održavati. Dezeni presvlaka na sjedalima i zavjesama se vizualno slažu i stvaraju ugodnu atmosferu u putničkom prostoru. Odlagališta za osobnu prtljagu su otvorena postavljena cijelom dužinom autobusa te s dodatnim ručkama za držanje i dojavnim prekidačima. Stakla su serijski kod Intoura jednostruka, uz doplatu dvostruka.

Za pogon je zadužen kompaktni motor Mercedes-Benz OM 936 iz generacije BlueEfficiency Power. Šesterocilindraš je obujma 7.7-litara, postavljen je vertikalno i razvija snagu od  220 kW (299 KS) i 1,200 Nm u polju od 1,200 do 1,600 okretaja (na testu), odnosno 260 kW (354 KS). Serijski se isporučuje s ručnim šeststupanjskim mjenjačem dok je za upravljanje zadužen ZF-ov servosustav.

K tome je i lagan, kad je u rezervoaru maksimalnih 340 litara goriva (plus 40 za adblue) vaga pokazuje jedva malo više od 12 tona. Pola tone manje nego usporedivi Integro koji se i dalje proizvodi u Ulmu i Mannheimu. Kočnice su uzorne, s ABS i ASR sustavima te od ove godine Intouro ima i ESP, zbog zakonskih obaveza u EU. Krug okretanja je 22,25 metara.
Da zaključimo, Intouro je za jedan regionalni bus  i više nego solidan proizvod. K tome je od svog bogatijeg brata jeftiniji ček 30 do 50 tisuća eura (ovisno opremi), no pruža nešto manje komfora ali to u ovoj klasi i nije presudno.

net2 net3 net4 net 1 net5

Comments

comments