Scanijin transformer za Velebit Promet

Prvi novi Scanijin peteroosovinac isporučen je tvrtki iz Dugog sela, a na njemu je jedna od najsnažnijih Palfingerovih dizalica visine od 35 metara i s 32 tone nosivosti

Riječ je o kamionu Scania R 650 V8 10×4*6, sa zakretnom i podiznom zadnjom osovinom, na koju je tvrtka PK d.o.o. iz Rijeke ugradila Palfinger dizalicu PK 165.002 TEC7. Scania s pet osovina i trenutno najmoćnijim motorom od 650 KS V8 ima potpunu opremu, sve osim kože, a šasija je u potpunosti prilagođena nadogradnji za manipulaciju i prijevoz specijalnih tereta. Što se dizalice tiče, radi se o jednoj od najsnažnijih dizalica u proizvodnom asortimanu Palfingera. Kamionska nadogradnja ima 16.400 kg korisne nosivosti što je bio prioritet pri konstruiranju i proizvodnji ove specijalne nadogradnje na novoj Velebitovoj Scaniji. Pri manipulaciji teretom nadogradnju ‘stabilizira’ čak šest stabilizatora, po dva na svakoj strani te dva sprijeda.

Ugrađena Palfinger dizalica ima osam hidrauličnih produžetaka i dodatnu zglobnu ruku, tzv. fly jib, maksimalne radne visine 35 m. Maksimalna nosivosti dizalice je nevjerojatnih 32.000 kg. Ova dizalica opremljena je hidrauličnim vitlom potezne sile 3.500 kg, s dužinom sajle od 90 m. Za brze izmjene dodatne opreme dizalica je opremljena Palfingerovim multifunkcionalnim adapterom na koji se može spojiti fly jib, kuka, radna košara ili sl. oprema. S dizalicom je isporučena i radna košara nosivosti 200 kg za dvije osobe. Dizalica ima brojne komforne funkcije koje olakšavaju i ubrzavaju rad operatera. Samo neke od njih su: HPSC – rad s dizalicom u prostorima gdje je nemoguće maksimalno izvući stabilizatore, HPSC LOAD – sistem koji koristi teret na kamionu kao uteg za stabilizaciju kamiona i time povećava dohvat dizalice, P-FOLD – pomoć operateru u sklapanju i rasklapanju dizalice pomoću samo jedne tipke, RTC – automatska kontrola napetosti čeličnog užeta pri radu s dizalicom…

Kako kaže Kristina Gnjatović iz Velebit Prometa, novi kamion će koristiti za poslove gdje autodizalice ne mogu prići, a potrebna je tolika snaga krana. Bit će korištena, primjerice, za montažu trafostanica, potom na raznim radovima u halama i sličnim poslovima. Takve poslove ponajviše zahtjeva naš poslovni partner HEP. Štoviše, ova Scania već je imala vatreno krštenje kao jedan od sudionika sanacije Zagreba nakon potresa tako da se koristi za skidanje oštećenih dimnjaka i drugih potresom pogođenih dijelova zgrada.

Comments

comments