Renaulti za sve terene i uvjete

Renault Pro+ obogaćuje svoju paletu gospodarskih vozila sustavima Extended Grip, X-Track te 4×4 za Master 

Renault je svoju paletu gospodarskih vozila obogatio trima tehnologijama za poboljšano prianjanje. Ona se nude u suradnji sa stručnjacima za preradu Poclain Véhicules (X-Track) i Oberaigner (Master 4×4), ali Renault se sada brine za čitavu proceduru, od prodaje do postprodaje.

– Extended Grip dostupan je na Kangoou, Traficu i Masteru. To je napredan elektronički sustav koji djeluje na pogonske kotače i poboljšava prianjanje pri kretanju ili malim brzinama, na mekanim podlogama sa slabom trakcijom ili na skliskim podlogama kao što su snijeg, blato ili pijesak. Omogućuje vozaču nastaviti vožnju bez proklizavanja ili zapinjanja. Vozač ručno aktivira Extended Grip kada vozilo stoji ili u vožnji (do brzine od 50 km/h), pritiskom gumba (sa sličicom vozila i stabla).

– Tehnologija X-Track od rujna 2016. bit će u ponudi za cijelu paletu gospodarskih vozila (Kangoo, Trafic i Master), ali već je u ponudi partnera za preradu Poclain Véhicules. X-Track je jednostavna prerada serijskih gospodarskih vozila s pogonom 4×2 koja olakšava vožnju neravnim terenima. Tu preradu izvodi tvrtka Poclain Véhicules, stručnjak u području pojačanog prianjanja i Renaultov dugogodišnji partner. Riječ je o alternativi sustavu s pogonom na četiri kotača kada vožnja ne zahtijeva sposobnost savladavanja prepreka. Izvorni diferencijal zamijenjen je LS diferencijalom. Taj se mehanički sustav prijenosa okretnog momenta temelji na trenju osam naizmjenično postavljenih diskova. Kada jedan kotač slabije prianja, blokirajući diferencijal prenosi do 25 % okretnog momenta motora na kotač s najboljim prianjanjem. Povišeno podvozje vozila omogućuje savladavanje neuobičajenih prepreka na koje se može naići na zahtjevnim podlogama. Sustav X-Track uvijek je aktivan. Nije potrebno ništa poduzimati kako bi se aktivirao.

– Renault Master od travnja 2016. dostupan je i u izvedbi 4×4. Ta se prerada temelji na modelu Master Propulsion, furgonu ili šasiji, s jednostrukom ili dvostrukom kabinom. Preradu izvodi tvrtka Oberaigner Automotive, njemački stručnjak za preradu s velikim iskustvom u području pogona na četiri kotača. na izbor nudi dva načina rada:  za cestu (4×2) i za loše ceste i terensku vožnju (4×4). Na prednju osovinu ugrađuje se diferencijal, a na izlazu mjenjača prijenosni mehanizam kao sučelje između prednjeg i stražnjeg diferencijala i mjenjača. Reduktor se može uključiti u teškim uvjetima, uz povećanje okretnog momenta motora nakon mjenjača za oko 40 %. Podvozje je povišeno za Povišeno je i dodatno zaštićeno podvozje, za 65 mm sprijeda te za 58 mm straga (jednostruki kotači) ili za 45 mm kod dvostrukih kotača. Gume Mud & Snow olakšavaju kretanje vozila na zahtjevnim podlogama s manjom razinom prianjanja nego na standardnim cestama.

Više utisaka s testne vožnje na terenima oko Barcelone moći ćete pročitati u sljedećem broju magazina Transport početkom svibnja.

Comments

comments