Problemi prilikom zamjene paleta

U brzom transportnom poslovanju nalogodavci rukuju niskim profitnim maržama i visokim vremenskim pritiskom

Ako još uz to postoji dug za paletama, nalog brzo može baciti posao u minus. Odvjetnik tvrtke TimoCom, Alexander Oebel, u pet točaka sažima najveće probleme prilikom zamjene paleta:

  1. Nalogodavcu je potrebno potpuno prazno vozilo, a sljedeći čeka prazne palete za zamjenu. Ali, ako kao nalogoprimac vozim i prazne palete, u kamionu su zauzeta dva ili tri mjesta, ukoliko nemam kutiju za palete. Ne možete opremiti svoje vozilo za svaki slučaj.
  2. Dogovori na trenutačnom „spot“-tržištu jako su kratkotrajni. Kamion je često već na putu prije nego se razjasne detalji poput zamjene paleta. Potom nalogodavac utvrđuje da se tura nije isplatila, jer je došlo do dugova u paletama.
  3. Razmjena paleta nije automatski proces i nije uobičajen u svim zemljama u Europi. U slučaju nedoumice, ne postoje samo jezične, već i pravne prepreke.
  4. U mnogim ugovornim klauzulama nije jasno tko snosi odgovornost i rizik za razmjenu paleta, posebno za povrat na mjesto istovara. Učinkovitost tih uvjeta je pravno često upitna. Mnogi ipak izbjegavaju sporove, jer ne žele riskirati troškove.
  5. Proširena je i zabluda da se prema zakonu teret mora platiti uvijek za 100 %. Taj princip važeć je samo djelomično unutar općih njemačkih ili austrijskih uvjeta za špediterstvo. U praksi je pravilo prijeboj isplativosti tereta i protutradžbine.Više o ovoj problematici donosimo u slijedećem broju tiskanog izdanja Transporta

Comments

comments