Posjetili smo IAA 2016

Prestižni sajam komercijalnih vozila, IAA, održava se na prostoru sajma u Hannoveru od 22.-29. rujna, pod sloganom „Driven by ideas“

Već sama najavna press konferencija, održana koncem lipnja u Frankfurtu, bila je glamurozna, s predsjednicima uprava najvećih tvrtki kao govornicima i optimizmom koji je prštao iz svake njihove rečenice. Ovo zanimljivo druženje, najavu 66. IAA otvorio je domaćin najvećih izložbi u Njemačkoj, Matthias Wissmann, Predsjednik njemačkog udruženja autoindustrije (VDA) i to konkretnim brojkama. A one kažu kako je lani u Zapadnoj Europi prodano 259.000 kamiona težih od šest tona, što je porast od čak 14 posto. Jednaki rast u postocima nastavio se i u prvih pet mjeseci ove godine dok glavna tržišta, Francuska, UK i Italija bilježe snažan dvoznamenkasti rast. U vrhu ljestvice rasta su Španjolska i Nizozemska s rastom od čak 20 posto. Dobro stoje i vanovi, sa 600.000 prodanih jedinica u prva četiri mjeseca to je porast od 11 posto. U ovoj godini se očekuje mali i privremeni pad američkog tržišta dok Kina konstantno raste, očekivano pet posto u 2016., odnosno 800 tisuća novih kamiona.

No, pošto je riječ o sajmu u Njemačkoj, domaće brojke su ipak najbitnije jer se one u konačnici najviše reflektiraju na samu izložbu. Lani je tržište raslo za pet posto, na 83.000 kamiona. Ova godina je započela dobro, s 36.000 kamiona u prvih pet mjeseci uz devetpostotni rast. Očekuje se kako će prema kraju godine taj tempo popustiti pa bi se brojke zaustavile na oko 87.000 kamiona i 4-postotnim rastom. Kod vanova, u Njemačkoj se očekuje rast od pet posto što je jednako broju od 256.000 jedinica. Inače, sektor komercijalnih vozila je vrlo važan segment njemačke autoindustrije, jer je u tom sektoru zaposleno čak 190.000 ljudi.

Brojke prijavljenih izlagača su stigle i prestigle one iz 2014. Prijavljena su 1603 izlagača iz 52 države, tako da je udio stranih izlagača 58 posto. Izložbeni prostor ostao je u okvirima onog s prošlog sajma, dakle ukupno 265.000 četvornih metara od čega je 22.000 u halama a 43.000 na otvorenom.

Kakav će biti kamion budućnosti? Odgovor je jednostavan: povezan, automatiziran i digitaliziran. Upravo u tome u VDA vide sljedeći inovativni korak naprijed u razvoju cestovnog teretnog prometa. Nedavni European Truck Platooning Challenge, o kojem smo pisali u tiskanom izdanju Transporta, pokazao je kako je ta tehnologija već spremna za korištenje i uštedu do 10 posto goriva, kao i toliko manju emisiju CO2. Moderne tehnologije će učiniti transport još učinkovitijim i bržim, unaprijedit će definiciju radnog mjesta vozača a ujedno smanjiti polucije i operativne troškove.

Povezanost i digitalizacija je na IAA zastupljena ne samo na forumu New Mobility World, koji razmatra sve aspekte takvog razvoja već i u svim granama prijevoza. U Hannoveru se pokazalo kako će se cestovni promet i logistika razvijati u vremenu nove mobilnosti. Naravno, tu je i sva sila stručnih skupova, seminara, okruglih stolova, press konferencija, kao i praktičnih događaja poput testnih vožnji svih vrsta vozila.

Comments

comments