Plinom do struje

Scania je svom asortimanu agregata za proizvodnju električne energije dodala novi ekološki V8 motor

Najnoviji dodatak Scanijinom širokom spektru motora za industrijske aplikacije, je već poznati 16,4-litreni V8 motor, prilagođen da kao gorivo koristi plin i da radi pri konstantnom broju okretaja.

Zbog rastućeg globalnog interesa za zamjenu dizel agregata, onim koji koriste alternativna goriva, kao što su prirodni plin ili bioplin, Scania proširuje svoj portfolij novim, potentnim motorom. Prednosti su očigledne: cijena plina je niža, niži je i nivo buke koju stvara motor, a emisija CO2 je smanjena za 20% u slučaju korištenja prirodnog plina, dok korištenjem bioplina, smanjenje aktivne emisije CO2 može biti i do 90%.

Sustav za zaštitu od plamena

Sustav za zaštitu od plamena

„Ova ponuda je dio ciljeva održivosti Scania motora.“ kaže Andreas Steinmayr, direktor za podršku proizvoda Scania Engines „Vidimo poseban interes za plinskim motorima, posebno u Brazilu i Rusiji. Motori savršeno odgovaraju predjelima udaljenim od naftnih polja, a lako dostupnim plinom.“ Zahvaljujući modularnom sistemu, motori na plin koriste mnoge komponente s dizel V8 motora, što daje korisnicima globalni pristup dijelovima i brz i pouzdan servis.

Kako bi se motor prilagodio radu na plin, potrebno je izmijeniti kompresijski omjer, a time i glave klipova. Naime, kod dizel motora, kompresijski omjer je (tipično)  između 16:1 i 20:1 dok je kod motora na plin idealan omjer kompresije 12,6: 1. Plin se miješa sa zrakom prije ubrizgavanja u cilindre, a smjesa pali svjećicom (Otto ciklus), za razliku od uobičajenog dizel motora. Također, motor treba biti opremljen uređajem koji sprečava prolaz plamena iz jednog dijela usisnog sistema u drugi te osigurava motor od mogućih oštećenja uzrokovanih eventualnim izostankom paljenja.

Regulator tlaka

Regulator tlaka

Naravno, tu je i regulator tlaka, koji plin iz napojne mreže dovodi na odgovarajući tlak. Motori za elektroagregate vrte se konstantnim brzinama i daju konstantnu snagu, pa se tako pri 1.500 o/min očekuje snaga od 500 kW (cca 680 KS), odnosno 525 kW (cca 713 KS) pri 1.800 o/min. Dimenzije ovakvog motora, uključujući i sustav hlađenja, su dosta kompaktne: 2.041 x 1.316 x 1.254 mm (DxŠxV), što dodatno olakšava njihovu primjenu, čak i u terenskim uvjetima. Tijekom opsežnih testova, ovakvi motori pokazali su zavidne rezultate, čak i u testnom ciklusu od 500 radnih sati.

Comments

comments