Peugeoti koji su pisali povijest

Zahvaljujući ovogodišnjoj, šestoj dobivenoj tituli, Peugeot je jedna od tri marke s najvećim brojem osvojenih priznanja Europskog automobila godine

Peugeot 208 okrunjen je 2020. godine, a prethodili su mu SUV 3008 koji je nagradu dobio 2017., kompaktna limuzina 308 nagrađena 2014., 307 nagrađen 2002., 405 nagrađen 1988. i 504 s nagradom osvojenom 1969. godine. Taj prestižni trofej pridodat će se popisu od 12 međunarodnih nagrada koje je već dobila nova generacija modela 208.

Finalisti izbora COTY 2020.

Titula „Car of The Year” najpoželjnija je nagrada u automobilskoj industriji. Žiri se sastoji od 60 automobilskih novinara iz 23 europske zemlje. Riječ je o nagradi s najduljom tradicijom, koja se od 1964. dodjeljuje svake godine na Ženevskom salonu automobila.

Peugeot 504

Prvi automobil marke koji je osvojio ovu nagradu bio je 504, 1969. godine. Njegov i danas atraktivni izgled rezultat je uske suradnje između tvorničkog stilskog centra i Pininfarine, koji je potpisao dizajn bočne linije s karakterističnim prelomljenim prtljažnikim, dok je pak Centar za stil odgovoran za prednji dio, za koji je poznati talijanski dizajner rekao – odustavši od pokazivanja svog već pripremljenog projekta – da “ima oči Sofije Loren! ”

Pininfarina mu je “prelomio” rep

Zahvaljujući svojoj legendarnoj robusnosti, osvojio je nekoliko glavnih afričkih relija: Istočnoafrički Safari, reli Maroko i reli Bandama. Proizvodio se od 1968. do 2005., a ukupno ih je proizvedeno 3,713,356 vozila, od čega 2,644,326 limuzina. U više od milijun primjeraka sišao je na ceste kao karavan, coupe, kabriolet ili pak – pickup koji je motorizirao Afriku.

Peugeot 405

Na sljedeću titulu čekalo se gotovo dvadeset godina.  Peugeot 405 je premoćno  osvojio  titulu 1988. Čak 54 od 57 članova mu je dalo najvišu ocjenu. S estetskim značajkama sličnim tada ultrapopularnom modelu 205, 405 stavlja naglasak na užitak u vožnji i udobnost. Hvaljen i izdržljiv ovjes ugrađen je već i na izvedbama s početka game. Prisutne su i nove tehnologije, kao što je ABS i 1.9 turbo dizelski motor s 90 KS.

Za to vrijeme ultramoderni interijer

PEUGEOT 405 je imao i izvedbu Mi16, pravi automobil snova u vremenu lansiranja. Njegovih 160 KS izvučeno je najučinkovitijom tehnologijom za motore tog vremena: četiri ventila po cilindru. Upravo je za upravljačem izvedbe rally-raid coupé, izvedene iz limuzine, Ari Vatanen osvojio 1989. i 1990. reli Paris-Dakar.

Ari Vatanen je s Rally-Raid coupeom osvajao reli Paris-Dakar

Mehanika tog modela utemeljena je na slavnom 205 Turbo 16.  Vatanen je izvedenicom modela 405 T16, osvojio slavnu brdsku utrku Pikes Peak 1988. i 1989. Toga se svi sjećaju zahvaljujući filmu “Climb Dance“, koji prati ovaj legendarni uspon. Pored tih sportskih pobjeda, 405 je postigao i veliki tržišni uspjeh, s više od pet milijuna prodanih primjeraka u svijetu.

Peugeot 307 je redefinirao kompaktnu klasu

Peugeot 307 predstavljao je 2002. savršen primjer novog smjera kompaktne klase. Visok i prostran obiteljski automobil donio je Peugeotu, četrnaest godina nakon modela 405, novi naslov Europskog automobila godine. Izdvajao se od konkurencije svojom superiornom visinom, olakšavajući putnicima ulazak u vozilo. Njegov atraktivan i dinamičan vanjski dizajn uvelike je bio inspiriran modelom 206.

Monovolumenski interijer Peugeota 307

Funkcionalna i višenamjenska unutrašnjost inspirirana je svijetom monovolumena. U odnosu na konkurente ima i bolju prednju vidljivost, zahvaljujući velikom vjetrobranskom staklu. Pored toga, bio je opremljen najčišćim dizelskim motorom tog vremena, sjajnim 2.0 HDi u izvedbi od 110 KS s filterom čestica.

Najtraženije karoserijske izvedbe

Peugeot 307 pokrenuo je i politiku širokog raspona karoserijskih oblika: u ponudi su bile limuzine s 3, 4, i 5 vrata, SW (Station-Wagon) i CC (Coupé-Cabriolet). Ne zaboravimo ni 307 WRC, koji je naslijedio 206 WRC na Svjetskom prvenstvu u reliju 2004. i 2005. Do kraja proizvodnog vijeka na ceste je sišlo više od 3,7 milijuna primjeraka ovog uspješnog modela.

Druga generacija Peugeota 308

Marka Peugeot i svijet automobila ušli su novo razdoblje 2014. godine modelom Peugeot 308. Stvoren je moderni hatchback atraktivnog dizajna i postavljen na platformu EMP2 što mu je omogućilo da bude za čak 140 kg lakši od prethodnika. Uz to, vrhunski dotjerani upravljački sustav doprinjeo je njegovom suverenom ponašanju na cesti i upravljivosti koja je prepoznata kao referenca u segmentu.

i-Cockpit oduševljava ergonomijom

Senzacionalni i-Cockpit uključuje najnovije tehnologije i također je dizajniran kako bi omogućio novo intuitivno iskustvo u vožnji: kompaktan upravljač, head-up zaslon, visoku središnju konzolu i veliki  9.7″ zaslon na dodir. Peugeot 308 nositelj je i titule HR Auto 2014, a od lansiranja krajem 2013. prodano je 1.7 milijuna vozila.

Peugeot 3008 prvi je suv s titulom COTY

I svega tri godine kasnije, 2017. stiže još jedna titula. Peugeot 3008 je prvi nagrađeni SUV od osnutka nagrade 1964. godine, i označio je uspon marke u viši cjenovni razred. Krasi ga inovativna kombinacija dizajna, udobnosti i odličnog držanja ceste. Kao i 308, i 3008 je ponio titulu hrvatskog automobila godine, HR Auto.

Predstavljena je druga generacija i-Cockpita

Vozilo je ujedno bila prilika za lansiranje nove generacije PEUGEOT i-Cockpit, i sustava “Amplify”, koji nudi intuitivno  i senzacionalno iskustvo zadovoljstva u vožnji, te nudi pristup naprednim sustavima za pomoć u vožnji i stalnoj povezivosti.  Pun pogodak u klasi SUV vozila, 3008 se ističe i svojim  kvalitetama kad siđe s asfalta, zahvaljujući funkciji Advanced Grip Control sa pet grip funkcija, koje omogućuju prilagodbu svim vrstama podloge.

S ovim SUV-om osvojili su i reli Dakar

Peugeot Sport je 2016. predstavio je 3008 DKR. S legendarna osvojena prva tri mjesta 2017., te najvišim trofejom na prijestolju 2018., Peugeot je upisao svoje ime na listu nagrada relija Dakar. Od lansiranja u listopadu 2016. Peugeot 30008 je širom svijeta prodan u gotovo 900.000 primjeraka.

Novi Peugeot 208 je 205 novog doba

I tu priči nije kraj. Iako ovogodišnji salon u Ženevi nije održan, u prostorima ženevskog izložbenog centra Palexpo proglašen je Car Of The Year 2020., a titula je očekivano otišla u ruke njihovog najnovijeg gradskog borca, modela 208. Neki su rekli, a to se sad i pokazalo točnim, kako je 208 novi 205!

Proglašenje u ženevskom Palexpu

Tako je novi 208 postao šesti model marke Peugeot koji je osvojio najtraženiju nagradu u Europi. Ispunio je sve kriterije za osvajanje bodova. Njegova tehnologija otvara put poluautonomnoj vožnji s posljednjim generacijom sustava pomoći u vožnji na najvišoj razini u segmentu, a 3D cockpit je jednostavno – senzacija.

3D i-Cockpit oduševio je žiri, novinare i publiku

Postavljen je na multi-platformu koja omogućuje ugradnju termičkih (benzin i dizel) i elektromotora. Odmah je postao europski bestseller i od lansiranja u rujnu je zabilježio 130,000 narudžbi u Europi, uključivši 15% za električne izvedbe. Ne zaboravimo spomenuti kako se u povijesti izbora COTY nije dogodilo da, poput Peugeota danas s modelima 208, 308 i 3008, čak tri aktualna modela nekog proizvođača nose tu titulu!

Comments

comments