Peugeot Partner Electric

Ideja smisla ovakvog dostavnjaka je vrlo jednostavna i logična. U gradovima oni ne prevaljuju tako velike kilometraže pa bi deklariranih 160 km s jednim punjenjem baterije moglo biti itekako dovoljno za bavljenje ozbiljnim poslom. No poznato je da je deklarirana autonomija, jednako kao i potrošnja goriva, od strane proizvođača uvijek postavljena pomalo optimistično. Uz iznimno nježnu vožnju uspjeli smo prevaliti 155 km, no vozite li se uobičajenim stilom, računajte na 120-130 km. Ako je hladno i uz to koristite grijanje oduzmite još 10-20 kilometara.

Taj mali doseg s jednim punjenjem je i dalje realnost električnih automobila, kao što je i dugo vrijeme punjenja. Na običnoj kućnoj utičnici prazna se baterija puni osam do 15 sati.  No, ako vam je sve to prihvatljivo, odnosno ako ne radite veliku kilometražu električni Partner može lako postati novi član obitelji ili radnog kolektiva. Ako potrošnju stavimo na papir, 100 prijeđenih kilometara (pod uvjetom da ga punite noću jeftinijom strujom) stoji vas oko osam kuna.

Opremljen je električnim pogonom smještenim u motornom prostoru, s dva seta litij-ionskih baterija velike snage i kapaciteta 22,5 kW/h. Jedan dio baterija smješten je u dnu vozila a drugi na stražnjem mostu. One čuvaju vozne kvalitete i dimenzije korisnog tovarnog prostora. Pokreće ga električni motor visokih performansi, sinkroni sa stalnim magnetima. Ova motorizacija nudi dinamičke kvalitete na visokom nivou, sa snagom od 49 kW (67 KS) i okretni moment od 200 Nm, dostupan odmah. Motor je pridružen reduktoru s jednom brzinom i stalnim pogonom, što rezultira osjećajem dodatne snage i glatkim startom tokom svih faza ubrzanja, bez potrebe promjene brzine.

Dva su načina punjenja baterija, za lakšu svakodnevnu upotrebu: normalno punjenje (do 16A) od 6 do 9 sati i brzo punjenje (do 125A), koje omogućava punjenje 80 % kapaciteta baterije u samo 30 minuta. Utičnica za normalno punjenje nalazi se iznad prednjeg desnog blatobrana, a utičnica za brzo punjenje nalazi se na mjestu čepa za punjenje goriva na stražnjem lijevom blatobranu.

Jednostavnost i uglađenost vožnje, solidne gradske performanse, gotovo apsolutna tišina koja vlada u prostoru motora i svakodnevna ušteda od više od 50 kuna (u odnosu na dizelsku inačicu)  jasni su aduti električnog dostavnjaka. Cijena je na žalost kod električnih automobila i dalje takva da unaprijed obeshrabri i najveće ekološke entuzijaste. Auto postaje isplativ jedino uz državne subvencije.

S druge strane, odlazak na duži put s električnim autom, svejedno kojim, u Hrvatskoj je prava muka i zahtijeva snalažljivost i dobro poznavanje zemljopisa i putova. Punionice su tek u rijetkim mjestima.

Izuzev par detalja iznutra je jednak verziji s konvencionalnim pogonom. Umjesto klasičnog okretomjera automobil ima pokazivač trenutne snage pogona i punjenja baterije, a tu je i dosta važan indikator koji pokazuje koliko struje troši klima/grijanje. Brzinomjer logično pokazuje samo do 130 km/h. Ručicu mjenjača zamjenjuje jednostavni okretni prekidač.

Dostupan je kao L1, duljine 4,38 m i njegov kapacitet utovara je 3,3 m3 uz korisnu dužinu je 1,80 m. Nosivost je 685 kg. Multi-flex klupa na koju se sprijeda mogu smjestiti tri putnika omogućava i povećanje korisnog prostora od 400 l. Korisni prostor verzije L1 tako raste na 3,7 m3 uz korisnu dužinu od tri metra.

DSC_1189 DSC_1240 DSC_1264 DSC_1271 DSC_1274 DSC_1286 okvir detalji okvir detalji1

 

 

 

Comments

comments