Peugeot e-Expert: Do 330 km na struju

S isključivo električnim pogonom, novi Peugeotov dostavnjak nudi dva različita dosega, tri duljine karoserije, do 1000 kg vučne snage i nosivost do 1275 kg

Lansiran na tržište 2016. godine, Peugeot Expert se pokazao kao veliki međunarodni komercijalni uspjeh; do danas je proizvedeno više od 195 000 vozila. Njegove potvrđene prednosti poput sjajnog dizajna, svestranosti, velike nosivosti i ugrađenih tehnologija sad su dobile dodatnu vrijednost u obliku verzije s nultom emisijom. Nakon što su nedavno standardne izvedbe nadograđene na normu Euro 6D, s ponudom prilagođenom specifičnim profesionalnim namjenama, Expert sada nudi 100% električnu verziju, e-Expert. Polazišna točka za njegov razvoj bio je podatak kako gotovo 80% vozača komercijalnih vozila dnevno prođe manje od 200 km, što je doseg većine današnjih električnih vozila. K tome, gradska središta postaju sve više ograničena za vozila s toplinskim motorima, a neka omogućavaju pristup isključivo električnim vozilima. Električni Expert je zadržao prednosti klasičnog modela, uključujući i verziju Compact koja je jedinstvena u ovom segmentu i posebno prikladna za uske ulice i zagušene gradske centre.

Vanjski dizajn je, izuzev otvora za punjenje na prednjem lijevom blatobranu istovjetan standardnom Expertu, te je također postavljen na multienergetsku modularnu platformu EMP2 (Efficient Modular Platform). Pokreće ga elektromotor s najvećom snagom od 100 kW (136 KS) i najvećim okretnim momentom od 260 Nm kojeg razvija u čitavom polju okretaja. Nudi tri postavke načina rada: Eco (60 kW) za optimizaciju dosega; Normal (80 kW) koja je pogodna za svakodnevnu upotrebu, te Power koja optimizira performanse prilikom prijevoza teških tereta. U najjačem načinu rada do “stotke” će stići za 13,1 sekundi, dok je krajnja brzina 130 km/h. Ubrzanje je otprilike identično onome kod turbodizela sa 120 KS. Ovisno o potrebama kupaca, nudi dvije mogućnosti kapaciteta baterije, 50 kWh i 75 kWh. Kompaktni i standardni modeli dostupni su s baterijom od 50 kWh, s dosegom do 230 km prema WLTP protokolu. Standard i Long se mogu opremiti baterijom od 75 kWh s dometom do 330 km, također prema WLTP-u.

Napredna platforma je omogućila smještaj baterija ispod podnice tako da je volumen teretnog prostora jednak onome u verzijama s motorima s unutarnjim sagorijevanjem. Nosivost je prilagođena električnoj verziji, nešto je manja zbog težine baterija, i može biti najviše do 1275 kg. ovisno o verziji. Ovakvo pozicioniranje baterija također pogoduje krutosti i, zahvaljujući optimalnoj raspodjeli težine, osigurava ugodnu vožnju. Udobnost ovjesa je zagarantirana, a ugrađeni su posebni amortizeri i opruge kako bi se postigli najbolji učinci u praznom ili u opterećenom stanju. Dostupne su dvije vrste ugrađenih punjača, koji odgovaraju svim namjenama i svim rješenjima za punjenje, s jednofaznim punjačem od 7,4 kW kao standardnim i opcijskim trofaznim punjačem od 11 kW. Moguće je nekoliko načina punjenja baterija: zidna kutija (wallbox) od 7,4 kW će sjednofaznim ugrađenim punjačem potpuno napuniti bateriju od 50 kWh za 7:30 sati, dok će punjenje baterije od 75 kWh trajati 11:20 sati.

Wallbox od 11 kW će s ugrađenim trofaznim punjačem manju bateriju napuniti za pet sati, a veću za 7:30 sati. Pored toga, sustav hlađenja baterije omogućuje korištenje javnih brzih punjača od 100 kW i postizanje 80% napunjenosti u 30 minuta (baterija 50 kWh) ili 45 min. (baterija od 75 kWh). Omogućeno je i programiranje punjenja: s priključenog navigacijskog zaslona ili s aplikacije MyPeugeot putem smartfona (ovisno o verziji). Ovaj sustav također omogućuje pokretanje ili odlaganje punjenja u bilo koje vrijeme i provjeru stanja napunjenosti. Kako bi podržao svoje kupce u energetskoj tranziciji, Peugeot pokreće niz usluga temeljenih na tri stupa. Prvi je Easy-Charge, odnosno ponuda rješenja za punjenje strujom kod kuće ili na radnom mjestu, partnerstvo s pružateljima usluga distribucije električne energije radi lakše procjene i ugradnje najprikladnijeg rješenja. Easy Charge može obuhvatiti i javne točke za punjenje. Drugi stup je Easy-Move, odnosno najamna shema za pružanje dostupnosti vozila s unutarnjim izgaranjem za dulje putovanje, ako je potrebno,

Treći je Serenity, koji razbija uvriježene predrasude o električnim vozilima i daje spokoj vlasnicima. On uključuje prilagođene ugovore o uslugama i pomoć na cesti, certifikat o kapacitetu baterije te jamstvo od osam godina (160.000 km) za 70% njenog kapaciteta. U Peugeotu navode kako novi elektrovan jamči sigurnost i udobnost uz brojne tehnologije i sustave asistencije. Pored toga, kako bi se osigurala sigurnost pješaka, do brzine od 18 km/h emitira zvučni signal, bilo da se kreće naprijed ili unatrag. e-Expert će se početi prodavati u Europi u drugoj polovici 2020. godine, a proizvodit će se Francuskoj, u tvornici PSA u blizini Valenciennesa.

Comments

comments