Opel Vivaro – bolji u svakom pogledu

Jasno je da nas samo predani rad može izvesti iz krize. Stoga, prezentacija nove generacije Opelovog »kombija« srednjeg razreda, Vivara trebala bi privući iznimno veliku pažnju, pogotovo u svjetlu činjenice kako je upravo Vivaro u Hrvatskoj predvodnik tržišta putničkih kombi vozila.

Riječ je o temeljito redefiniranom LKV-u  što se u dosadašnjih skoro 13 godina prodao u 600 tisuća komada. Kako nam se čini, nakon upoznavanja s njegovom novom generacijom, zacrtani rast od 10 posto godišnje mogao bi ostvariti bez većih problema. Zašto?

Ponajprije zato što je istodobno riječ o vrlo skladnom ali i nevjerojatno funkcionalnom vozilu. Dužina mu može, ovisno o izvedbi, varirati od 4,99 do 5,39 metara, visina mu je 1,97 pa sve  do 2,46 metara u povišenoj opciji, a ono što je također unikatno: zahvaljujući mogućnosti da se ekstra dugi predmet prevoze umetanjem ispod suvozačkih sjedala, u novu se generaciju Vivara može pospremiti jednostavnije predmete dužine do 3,75 metara. Korisni volumen prtljažnog prostora je od 5,2 do 8,6 prostornih metara, a mogli bismo tako u nedogled a da bi zaključak u cjelosti bio isti: nova generacija Vivara jedan je od najsposobnijih »kombija« današnjice.

Nakon što smo apsolvirali funkcionalnosti tovarnog prostora, zagledajmo se u kabinu. Organizirana je u skladu s vremenom, a karakterizira ju velika briga za pedantnu organizaciju prostora. Ukupna »litraža« pretinaca u koje se mogu spremati krupnije i sitnije svari iznosi čak 75 litara. Iskorišten je i prostor ispod sjedala, a preklapanjem naslona srednjeg sjedala dobiva se pravi »ured za van«. Izvlačenjem iz naslona može se dobiti podlošku A4 dimenzija, a na tom je mjestu i prostor za »fiksiranje« prijenosnog računala. Ono što nas je zasmetalo – pozicije za držanje polulitarskih bočica s vodom nisu dovoljno visoke niti ih priljubljuju tako da sa svakim malo snažnijim zakretanjem, ili kočenjem, izleću iz ležišta.

Slijede motori. Ono što je najvažnije, redom je riječ o vrlo štedljivim i apsolutno ekološki osvještenim strojevima. Motor zapremine 1,6 litara dolazi s 90 i 115 KS, dok je »biturbo« iste zapremine snažan 130 ili 160 »konja«. Prosječna potrošnja najštedljivijeg od njih je 5,7 litara na 100 kilometara uz emisiju CO2 od 149 g/km. Svakako dakle napredno i štedljvo. Zna se li da je upravo što je moguće niža potrošnja san svakog poduzetnika, Vivaro mu je za ostvarenje snova prava adresa.

Vivarom smo napravili nekoliko stotina kilometara testnih vožnji. Velikim dijelom po običnim prometnicama, ali i na autocesti. Posebno nas je oduševila izolacija kabine koja ni pri brzinama većim od 120 km/h ne propušta buku. Ergonomija je također na zavidnoj razini, a i manevarske sposobnosti, što je u kasnijoj eksploataciji iznimno važno, su jako dobre. Motori su također jako dobro obavljalo svoj posao. Prosječna potrošnja baznog biturba sa 115 KS u opterećenom vozili na »običnoj« cesti bila je 6,8 litara, dok se na autocesti popela na 7,8 litara što se sve mogu smatrati jako dobrim rezultatima.

Opel Vivaro je tako, i u novoj generacji jasno poručio svima nama: ne budete li radili više se angažirali, nema ništa od napretka. S druge strane, budem li vam prijatelj – daleko možemo dogurati.

 

Comments

comments