Novi DAF CF i XF – Pure Excellence

DAF predstavlja novu modelsku generaciju CF i XF, koja se hvali do 7% manjom potrošnjom goriva i osvježenim izgledom i dodatnim unapređenjima

Za novu generaciju, Paccar je pripremio nove motore MX11 i MX13 koji nude više snage i okretnog momenta, uz manju potrošnju goriva, te produljene servisne intervale. Tu su i novi mjenjači TraXon (ZF), novi i upola lakši ispušni sustav, snažnija motorna kočnica i bolja aerodinamika.

U DAF-u navode da su smanjenje potrošnje postigli: na motorima 3%, prijenosni sustav 1,7%, ECU/software 1,5%, aerodinamikom 0,5%, HVAC 0,2%, te posttretmanom ispušnih plinova za 0,1%.

U ponudi su novi motori Paccar MX11 i MX13 koji dolaze s rasponom snage od 300 do 530 KS. Ovi motori, u odnosu na prethodnu generaciju imaju više snage i okretnog momenta posebno pri nižim okretajima i nižu potrošnju goriva, a u Paccaru ističu kako su servisni intervali produženi na 150.000 – 200.000 km. Nova je i motorna kočnica čija je snaga na motoru MX-11 povećana s 320 na 340 KW, posebno u intervalu 1.000 – 1.500 o/min, gdje povećanje snage iznosi 20%. Kod motora MX-13, snaga motorne kočnice nadilazi 360 kW, a povećanje snage u intervalu od 1.200 – 1.500 o/min iznosi 30%

Novi modeli će se isporučivati s novim ZF-ovim mjenjačima TraXon, standardno s 12, a u opciji sa 16 stupnjeva prijenosa. Ovi mjenjači osiguravaju brže izmjene, a kompatiblini su s EcoRoll, Cruise Control i Predictive Cruise Control (PCC) funkcijama. Također, tu je i novi prijenosni odnos 2,05:1 koji omogućuje krstareću brzinu od 85 km/h pri 1.000 – 1.040 o/min.

Novi ispušni sustav EAS (Exhaust After-treatment System) za posttretman ispušnih plinova, odnosno selektivnu redukciju dušičnih oksida, je u odnosu na prethodni lakši za 100 kg i 40% kompaktniji, što u šasiji stvara prostor za ugradnju većeg rezervoara za gorivo, postavljanje nekih drugih pomagala ili jednostavno povećanje tovarnog kapaciteta. Kao posebnu pogodnost, u DAF-u navode da je interval čišćenja čađi 500.000 km.

U nove modele DAF je ugradio potpuno novi HVAC (Heating, Ventilation, Air Conditioning) sustav s elektronskom kontrolom isparivača, kako bi se izbjeglo nepotrebno hlađenje zraka i sustavom koji koristi višak topline motora za zagrijavanje i kad motor ne radi.

Ovakav sustav klimatizacije, zajedno s novim materijalima u unutrašnjosti kabine, dodatno pridonosi komforu vozača i njeogovom manjem zamaranju.

Za model XF, u ponudi je i dalje Super Space Cab (kabina), najveća na tržištu s volumenom od 12,6 m3. Vanjski izgled kabine nije značajno izmijenjen, a razlikuje se po novoj ploči s logom, te novim suncobranom i rešetkom hladnjaka koja smanjuje otpor zraka.

Proizvodnja novih modela CF i XF će početi na ljeto ove godine s konfiguracijama tegljača 4 x 2 i 6 x 2, kao i teških kamiona, dok će ostale izvedbe biti dostupne na jesen.

Milan Đurić

Comments

comments