Nova Ibiza je spremna za Ženevu

Peta generacija malog Seata svoje će javno predstavljanje doživjeti na Salonu automobila u Ženevi, a početak prodaje na hrvatskom tržištu očekuje se u lipnju

Najvažniji model španjolske marke dobio je sasvim novi stil, no zadržao je isti mladenački, funkcionalni, sportski i komforni duh koji ga je uvijek krasio. Sve se ostvarilo zahvaljujući svježem dizajnu koji odražava novi i prepoznatljivi karakter marke Seat te koji se temelji na nastavku implementacije DNK marke, no s markantnijim, sportskim stilom. Prvi pogled na novu Ibizu imali su specijalizirani automobilski novinari sinoć u Barceloni dok će javnosti biti prikazana na predstojećem ženevskom autosalonu.

Nova Ibiza je potpuno novi model, stvoren s vrlo ambicioznim ciljevima na umu: otići velik korak unaprijed po pitanju sigurnosti, dizajna, performansi i udobnosti. Ovaj golemi napredak u pogledu na kvalitetu postignut je zahvaljujući novoj MQB A0 modularnoj platformi. Ujedno, prvi je model Volkswagen koncerna koji će se temeljiti na toj platformi, čime se naglašava važnost marke Seat unutar koncerna, ali i nude bezbrojne mogućnosti. Po prvi puta lansirana 1984. godine, Ibiza je postala Seatova ikona. Ovaj automobil najduže se zadržao u povijesti marke i s više od 5,4 milijuna prodanih vozila ujedno predstavlja njezin najprodavaniji model. Ibiza je jedan od triju stupova tvrtke, zajedno s modelima Leon i Ateca, u koje se Seat pouzda da će nastaviti graditi budući uspjeh tvrtke.

Dulji je međuosovinski razmak nego ranije, širi trag kotača, no vanjskim dimenzijama je šira, niža i kraća od prethodnice. Unutarnji prostor je narastao u svim pravcima a prtljažnik je također povećan, i to za 63 litre, zbog čega ga njegova ukupna zapremina od 355 litara čini najboljim u svojoj klasi. Sve kontrole i instrumenti smješteni su oko vozača u najvišem položaju, zahvaljujući čemu vozač neće morati skretati svoj pogled s ceste. Gumb za pokretanje nalazi se na istom mjestu kao u modelima Leon i Ateca, lijevo od ručice mjenjača.

Nudit će se četiri linije opreme, počevši s Reference, za kojom slijedi Style. Vrhunske varijante bit će FR i Xcellence. Obje varijante bit će dostupne po istoj cijeni, a njihov je cilj ponuditi najbolje moguće opcije dvama različitim tipovima vozača: FR je za one koji su u potrazi za sportskim automobilom, dok se Xcellence usredotočuje na udobnost, eleganciju i tehnologiju. Po pitanju povezivosti, jedini je automobil koji je u potpunosti povezan zahvaljujući trima opcijama aplikacija: Apple Car Play, Android Auto i Mirror Link. Uz sustav povezivosti Full Link isporučuje se 8-inčni dodirni zaslon.

Moguće je odabrati između triju benzinskih motora s aluminijskim blokom i cilindrima. Prva opcija je 3-cilindarski 1.0 MPI motor sa 65 ili 75 KS. Druga opcija je 3-cilindarski 1.0 TSI motor s 95 ili 115 KS, zajedno s turbokompresorom, hladnjakom zraka punjenja i sustavom izravnog ubrizgavanja. Novi 1.5 TSI motor bit će raspoloživ krajem 2017. godine, s četiri cilindra i 150 KS. Učinkoviti 1.6 TDI dizelski motori bit će dostupni u varijantama od 80, 95 i 115 KS. I naposljetku, nova MQB A0 platforma omogućuje novoj Ibizi integraciju 1.0 TGI motora snage 90 KS s pogonom na stlačeni prirodni plin (CNG). Seat je prvi proizvođač koji će ovaj tip motora ponuditi u ovoj klasi. Raspoloživi mjenjači su ručni 5-stupanjski mjenjač za verzije motora s 95 KS i slabije te 6-stupanjski mjenjač za snažnije motore. 7-stupanjski automatizirani mjenjač s dvije spojke DSG predstavlja još jednu od raspoloživih opcija.

Zasad se ništa ne zna o cijenama, no u službenoj najavi modela kaže se kako sve nabrojeno čini Ibizu uistinu atraktivnom opcijom po najboljoj cijeni. Ukoliko ona bude kao što najavljuju, uspjeh neće izostati.

Comments

comments