Scanijin megakamion u Španjolskoj

Testiranje je pokazalo kako ovakav kamion štedi 22% na logističkim troškovima i emitira 14% manje CO2

Mega kamion, dugačak 25,25 m i s maksimalnim vučnim kapacitetom od 60 tona, uspješno je obavio prvo putovanje španjolskim putevima i autoputevima na relaciji između Palau-solità i Plegamans (Barcelona) i Martorella. Prvo putovanje promovirala je CIAC (Catalan Automotive Industry Cluster –  katalonski klaster automobilske industrije), uz učešće SEAT-a, kao nosioca projekta, te tvrtki Grupo Sesé, CIMALSA, Grupo Carreras, Tecnicarton i SF Consultants.

Ove tvrtke zajednički su djelovale u logističkoj komisiji CIAC-a od lipnja 2015., što je rezultiralo pilot testom s ciljem pokazivanja održivosti provedbe Mega kamiona i njihovog uvođenja u redovanu promet. Kamion je opremljen senzorima koji prate parametre na nekoliko sustava, posebno u vezi s aspektima sigurnosti (kočenje, pokretljivost, otpornost mehaničkih elemenata, isl). U povodu dolaska Mega kamiona u Martorell, SEAT je organizirao posebnu prezentaciju dobrodošlice kojeg je izradio švedski proizvođač Scania.

scania mega str

Na prezentaciji su se okupili predsjednik CIAC-a, Vicenç Aguilera, direktor SAET logistike Enric Marti, Federico Ballester, direktor transportnog odjela Grupo Sesé, te katalonski ministar za teritorij i održivost Josep Rull. Logistička komisija CIAC-a potvrdila je da vožnja mega kamiona rezultira s 22% uštede u logističkim troškovima, sniženje cijena (po toni) prevezene robe, kao i činjenicu da su dva ovakva kamiona ekvivalentni trima standardnim kamionima. Implementacija ovakvih velikih vozila, osim uštede energije dovodi i do unapređenja životne sredine, jer je emisija CO2 i štetnih plinova smanjena za 14%. Promotori projekta će nastaviti s radom na uvođenju mega kamiona u redovan promet španjolskim putevima, budući da trenutno mogu putovati samo uz prethodno odobrenje. Kao ohrabrenje navode da se oni već uspješno koriste u Švedskoj, Finskoj, Danskoj, Nizozemskoj, Portugalu i nekim regijama Norveške.

M.Đ.

Comments

comments