Međugradski 15-metarski Solaris Urbino

Ove godine Solaris će u portfelj električnih autobusa pridružiti i troosovinsku verziju Urbina. Do sada je “električna ponuda” Solarisa obuhvaćala samo gradske autobuse, a ovo je po svemu sudeći pun pogodak

Ove će godine poljski proizvođač predstaviti potpuno novu generaciju modela Solaris Urbino 15 LE, isključivo s pogonom s nultim emisijama. Autobus će biti certificiran i ponuđen s karakteristikama za vozila klase I – kao gradski autobus, ali i kao vozilo klase II – kao autobus za međugradski prijevoz. Sam dizajn troosovinskog autobusa od 15 metara nije ništa novo za tvrtku. Solaris je svoje prvo višeosovinsko vozilo napravio 1999. godine i do danas ih je kupcima isporučio gotovo 1300. Međutim, to su bili modeli utemeljeni na uobičajenom dizelskom ili s CNG motorima.

Odluku o projektu izrade novog autobusa pokrenuli su ne samo tržišni interesi, već i neviđeni tehnički napredak s obzirom na električne autobuse, a posebno u pogledu skladištenja energije. Spremanje energije u električnim autobusima SU15 LE pokrivat će baterije Solaris High Energy + posljednje generacije, koje je Solaris predstavio prošle godine. Novo rješenje za bateriju omogućava ponuditi željeni doseg na jednom punjenju, što će ispuniti očekivanja gradskih i međugradskih prijevoznika u svim uvjetima putovanja.

foto: elektrowoz.pl

Prva dva predserijska vozila bit će opremljena sa šest baterija s ukupnim kapacitetom od preko 470 kWh. Dvije će biti postavljene na krovu, dok će četiri biti smještena u stražnjem dijelu autobusa. Baterije ovog modela mogu se puniti pomoću električnog priključka ili, na zahtjev kupca, pomoću pantografa. Sve će biti u skladu s preferencijama kupaca i kompatibilno s postojećom ili planiranom infrastrukturom za punjenje električnih autobusa u Europi.

Pogonska jedinica ovog autobusa bit će tekućinom hlađeni električni motor CeTrax, snage 300 kW. Pogon će biti postavljen na drugu (srednju) osovinu vozila. Kako bi smanjio potrošnju energije na minimum, proizvođač će u električni sustav implementirati SiC tehnologiju. Riječ je o širokopojasnim poluprovodnicima nove generacije, poput silicij-karbida (SiC), koji su prikladniji za učinkovito podnošenje električnih opterećenja, brzih prebacivanja i drugih radnih karakteristika koje se zahtijeva za kontrolu potrošnje energije.

Prva dva električna vozila napravit će se ciljano za skandinavske operatere. Zbog toga će se u autobusima naći posebna rješenja koja su u skladu s nordijskim standardima za autobuse i takozvanim skandinavskim paketom. To između ostalog podrazumijeva posebna rješenja koja osiguravaju toplinsku udobnost u vozilu, rasvjetu ili određenu vrstu putničkih sjedala koja su namijenjena za međugradski prijevoz. Zanimljivo je da će autobus biti opremljen i posipačem pijeska što je rješenje uglavnom poznato s tramvaja. Uređaj omogućuje kretanje čak i po većini zaleđenih ili zasniježenih cesta. Kako bi se optimizirala potrošnja energije, autobus će biti opremljen hibridnim grijanjem na bazi toplinske pumpe.

Nadalje, vozilo će sadržavati rješenja povezana sa sustavom ADAS (Advanced Drivers Assistance Systems), tj. automatiziranim sustavima pomoći za vozača, uključujući napredne značajke MirrorEye ili MobilEye Shield +. U Solarisu kažu da iako novi model električnog autobusa s niskim ulazom projektiraju uglavnom imajući na umu skandinavska tržišta, ponudu za to vozilo sigurno neće ograničiti samo na te zemlje. Bit će dostupan svim operaterima koji traže troosovinski LE bus za gradski i međugradski prijevoz. Također će ovo biti alternativa s potpuno nultom emisijom u ovoj klasi autobusima na CNG. Bit će dostupan u konfiguraciji s dvoja vrata (2-2-0) ili troja vrata (2-2-1). Kapacitet putničkih sjedala iznosit će 55 osoba za međugradsku verziju.

Comments

comments