Koronavirus srušio tržište automobila

Zbog zatvaranja trgovina u prva tri tjedna travnja prodano je čak 87,4 posto manje novih vozila nego lani, objavila je danas agencija Promocija plus, a struka ima rješenje za oporavak

Na dan kad kreće relaksacija mjera za borbu protiv koronavirusa, a time i otvaranje auto salona, Promocija plus je objavila podatke o prodaji novih automobila za vrijeme potpune obustave rada. Tako je od 1. do 22. travnja prodano, odnosno registrirano tek 893 novih putničkih i lakih dostavnih vozila (od čega 698 automobila i 195 lakih dostavnih vozila), dok je lanjskog travnja prodaja iznosila 7.136 vozila. Od početka godine, zaključno sa 22. travnja, prodano je 12.888 vozila što je pad od 40,1 posto u odnosu na isto razdoblje 2019., kada je registrirana prodaja 21.542 nova vozila. U dosadašnjem dijelu ove teške godine najviše novih vozila prodao je Volkswagen (2.172), potom Škoda (1.613), Renault (1.146), Dacia (730) i Citroen (639). Travanjski je očekivan jer je gospodarstvo paralizirano zbog mjera uzrokovanih koronavirosom, i bio još izraženiji da prodaju nisu spasila solidna prva dva mjeseca u godini.

Enormni pad dogodio se prvenstveno zbog zastoja prodaje vozila za rent-a-car tvrke koje su dosadašnjih godina, pred početak turističke sezone, kupovale između 15 i 20 tisuća novih automobila. Ništa bolja situacija nije ni na tržištu rabljenih. Prometni stručnjak Željko Marušić kaže pak da bi prodaja novih vozila u Hrvatskoj do kraja godine mogla pasti od 60 do ogromnih 80 posto u usporedbi s prošlom godinom. Ponovno je apelirao na brzu reakciju države kako bi se spasila branša, odnosno ukidanje previsokih davanja prilikom kupovine novih vozila. Marušić razumno predlaže hitno ukidanje trošarina na nova vozila koja imaju pet zvjezdica za sigurnost po Euro NCAP-u. Time bi se Hrvatima omogućila lakša kupnja novog, modernog i sigurnog automobila umjesto da se kod nas dovozi i prodaje rabljeni otpad sa zapada.

Comments

comments