Koronavirus prepolovio tržište automobila

Stigli su rezultati prodaje automobila za ožujak, u kojem su već bile proglašene posebne mjere za borbu protiv koronavirusa, a koje su zatvorile automobilske salone

Kako izvješćuje agencija Promocija plus, ukupno je u ožujku u Hrvatskoj novoregistrirano 2724 automobila dok ih je lani u istom razdoblju prodano 5041. Pad prodaje u ožujku 2020. godine u odnosu na jednako lanjsko razdoblje je 46 posto. Kumulativno, prvi kvartal ove godine zabilježio je 10.029 registracija, dok ih je lani u tom  dijelu godine bilo 12.139. U ožujku je najprodavaniji automobil Škoda Octavia, sa 130 jedinica, dok je slijede Volkswageni T-Cross (99) i Golf (84), zatim Dacia Duster s 82 i Suzuki Vitara sa 71 prodanim automobilom. Gledano po markama, u ožujku je najviše automobila prodao Volkswagen – 438, zatim Škoda (360), Renault (189), Suzuki (178) i Dacia (168). 

Od premium brendova pobjednik mjeseca je Audi sa 75 automobila, a slijede ga Mercedes s 59, BMW s 54, Land Rover s 23, Volvo s 21 i Mini sa 16 prodanih vozila. Na razini dosadašnjeg dijela ove nesretne godine, najviše je u prva tri mjeseca prodao Volkswagen, 1661 automobil, slijedi ga Škoda sa 1481 automobilom dok je treći Renault sa 657 jedinica. S obzirom na važeće mjere, ove brojke će neznatno rasti u travnju. 

Ne zaboravimo, do trećine ukupnog tržišta u Hrvatskoj su automobili za potrebe rent-a-car kompanija, a sve što je vezano uz turizam trenutno je potpuno stalo. Svima je jasno kako je izgubljen ne samo prvi kvartal već vjerovatno i prva polovica godine. Kako piše Novi list, dvije su opcije za ovu godinu. Dođe li nekim čudom do manjeg pada aktivnosti gospodarstva, tržište automobila moglo bi proći s 50-postotnim padom, dakle na razini 30-tak tisuća novoregistriranih. Prema katastrofičnim predviđanjima, konačne brojke ovogodišnjeg tržišta mogle bi završiti jako nisko, ispod 20 tisuća. Tko preživi, pričat će! 

Comments

comments