Kia je unaprijedila i elektrificirala Rio

Osim osvježenog dizajna vanjštine i unutrašnjosti sa sigurnosnim i infotainment tehnologijama ‘velikih vozila’, dotjerani Rio nudi i prvi benzinski blagi hibrid s inteligentnim ručnim mjenjačem

Rio je doživio dosta dizajnerskih promjena. Osvježeni dizajn zadržao je kultnu masku (tzv. ‘tigrov nos’), koja je sada nešto uža zbog fokusiranijeg izgleda i slaže se s nižim i širim prednjim odbojnikom s novim kućištem maglenki. Sve izvedbe dobit će nove pune LED farove s ugrađenim dnevnim svjetlima. Dobio je dvije nove boje karoserije; sivu (Perennial Grey) i plavu (Sporty Blue), kao i nove 8-krake 16-inčne aluminijske naplatke. U kabini su glavne novosti veći 8,0-inčni središnji zaslon i 4,2- inčni digitalni zaslon među mjeračima. Više je mogućnosti prilagođavanja, jer je na raspolaganju i novi plavi paket, s plavim sjedalima, dodacima na armaturnoj ploči i naslonima za ruke koji se slažu s kontrastnim šavovima. Izvedbe GT-Line izvedbe nude crnu jednobojnu unutrašnjost s bijelim kontrastnim rubovima i šavovima na sjedalima, kao i armaturnu ploču s imitacijom karbonskih vlakana.

Novost je i podešavanje suvozačkog sjedala po visini na svim izvedbama. Napredni sustavi asistencije (ADAS) dobili su i nekoliko dodatnih funkcija, kao npr. sustav za sprječavanje naleta (FCA) s prepoznavanjem pješaka, vozila i biciklista, sustav za održavanje vozila na voznoj traci (LKA), upozoravanje na dekoncentriranost vozača (DAW) i sustav za upozoravanje na sudare s vozilima u mrtvom kutu (BCW). Tu su još i radarski tempomat (SCC) i sustav za održavanje vozila na voznoj traci s prilagođavanjem udaljenosti od vozila sprijeda i s automatskim ubrzavanjem kod pretjecanja nakon aktiviranja pokazivača smjera (LFA). Rio dobija i sustav za pomoć kod vožnje unatrag (RCCA)* i sustav za upozoravanje na putnika na stražnjem sjedalu kod napuštanja vozila (ROA).

Uvodni motor je nova izvedba Kijinog 1,2-litrenog atmosferca s 84 konjske snage. Novi Smartstream motor 1.0 T-GDI zamijenit će prošlu generaciju 1,0-litrenog ‘Kappa’ T-GDI motora, a razvija također 100, odnosno 120 KS kao i ranije, dok pruža 16% veći okretni moment kod jače verzije (200 Nm). Emisije CO2 su manje od 8,1% do 10.7% (NEDC, kombinirano). Umjesto uz, kao do sada, 5-stupanjski, ovaj motor dolazi uz 6-stupanjski ručni mjenjač, a tu je i Kijin 7-stupanjski mjenjač s dvostrukim kvačilom (7DCT). Rio je prva Kia s pogonom koji pokreće benzinski blago-hibridni elektromotor (MHEV). Novi pogon ‘EcoDynamics+ djeluje u kombinaciji s Kijinim novim ‘Smartstream’ 1.0 T-GDi motorom i 48-voltnim MHEV sustavom koji maksimizira štedljivost s pomoćnim električnim okretnim momentom i regenerativnim kočenjem.

Sustav nadomješta okretni moment motora snagom kompaktne 48-voltne litij-ionske polimerne baterije, a i produžava ‘nedjelovanje’ zahvaljujući novom starterskom generatoru za blage hibride. Rio EcoDynamics+ je i jedan od prvih modela Kia koji će dobiti novi inteligentni ručni mjenjač (iMT – Intelligent Manual Transmission). Sustav kvačila ‘clutch-by-wire’ blagom hibridu (MHEV) omogućava manju potrošnju goriva i niže emisije CO2, dok vozaču još uvijek nudi zabavnu vožnju, karakterističnu za uobičajene ručne mjenjače. Umjesto mehaničke povezanosti iMT kvačilo kontrolira elektronički. Neprimjetno se integrira sa starterom-generatorom blagog hibrida (MHSG) i gasi motor tijekom »cruisinga« i prije zaustavljanja, te tako smanjuje potrošnju goriva.

Oba 48-voltna pogona EcoDynamics+ bit će opremljena sustavom načina izbora vožnje (Drive Mode Select – DMS), koji vozačima omogućuje izbor kako bi među opcijama ‘Eco’, ‘Sport’ i ‘Normal’ pronašli svoj preferirani način. Prodaja unaprijeđenog Rija u Europi počinje u trećem kvartalu ove godine (Q3 2020) i to sa standardnim najdužim europskim jamstvom – 7-godišnjim jamstvom na cijelo vozilo (do 150.000 km, prve 3 godine bez ograničenja prijeđenih kilometara).

Comments

comments