Irizar i8 je Coach of the Year

Na Busworldu u Kortrijku predsjednik Žirija za autobus godine Tom Terjesen proglasio je pobjednika, a nagrada ovog puta ide u Španjolsku, neovisnom baskijskom proizvođaču

Na usporednom testu održanom u rujnu u Švedskoj šest autobusa se natjecalo za naslov Autobusa godine u 2018. To su Iveco Bus Evadys, Irizar i8 Integral, Mercedes-Benz Tourismo М/2, Neoplan Tourliner, Scania Interlink HD i VDL Futura DD-141

Već sama imena natjecatelja jasno govore kako je borba bila napeta i neizvjesna do samog kraja, jer su sudjelovali najnoviji modeli šest najvećih europskih proizvođača autobusa. Osim toga, u ispitivanju na poligonu i 30-kilometarskoj ruti su sudjelovala 22 novinara iz 22 europske zemlje, članovi međunarodnog žirija, i vozači i putnici. Treću godinu za redom, među njima je i član žirija koji dolazi iz našeg uredništva, Goran Kekić.

Pobjednik i primatelj prestižnog naslova Autobus godine 2018. objavljen je i proglašen na najuglednijem ovogodišnjem sajmu autobusa, Busworldu u belgijskom gradu Kortrijk. Predsjednik Međunarodnog žirija Tom Terjesen je ponosno rekao: “I pobjednik je Irizar i8!”

Proizvođač iz španjolske pokrajine Baskije na testiranje je doveo svoj najnoviji model, premijerno prikazan pred manje od dvije godine. On se predstavio u punom sjaju s najboljom mogućom opremom. Model je dostupan u tri duljine, na samonosivoj konstrukciji, dok je testni model mjerio 14.070 mm u dužinu, 3980 mm u visinu i ima raspodjelu mjesta 56 + 1 + 1.  Pokreće ga najsnažniji motor iz ponude, DAF MX-13 s 510 KS spojen na ZF Astronic 12S automatski mjenjač sa ZF Power Intarderom. Inače, u tvornici u Ormaiztegi jedna proizvodna traka radi autobuse samo s DAF motorima i mjenjačima ZF.

Irizarov je autobus luksuzan i udoban za putnike i vozača. Upravljanje je zadovoljavajuće, premda se malo više pažnje treba posvetiti održavanju smjera vožnje. Nadzorna ploča opremljena je temeljitim prikazom svih funkcija vozila. Snažan motor je na visini zadataka, malo vibracija se osjeća pri nižim okretajima i vožnji unatrag. Položaj motora je dobar jer pruža jednostavan pristup mehanici, dok bi pokrivenost servisnom mrežom mogla biti bolja iako su svi DAF servisi i više nego vrhunski.

Unutrašnjost je svijetle boje, volumen nije previsok, možda samo na prednjem dijelu autobusa. Iako unutrašnjost ima dosta plastike, dizajn i obrada su na izvrsnoj razini i iznutra i izvana. USB priključci su ispod svakog sjedala i lako su dostupni. Putnička mjesta ocijenjena su najboljima među svim ispitnim kandidatima. Cijena: 390.000 eura.

 

Comments

comments