Hyundaijevi kamioni na vodik stižu u Europu

Hyundai je u Švicarsku isporučio prvih deset jedinica svog kamiona Xcient s gorivnim člancima. Još 40 slijedi ove godine, a u Švicarskoj do 2025 planiraju ukupno prodati 1600 kamiona na vodik

Hyundai kaže da će vozila predati klijentima od rujna nadalje. Lani su Hyundai i švicarska kompanija H2 Energy osnovali joint venture tvrtku Hyundai Hydrogen Mobility (HHM), koja će iznajmljivati kamione krajnjim korisnicima. Kamioni na gorivne članke (Fuel Cell) se iznajmljuju po modelu plaćanja po upotrebi, tako da operateri voznog parka nemaju početnu investiciju kao kod leasinga. XCIENT će pokretati novi pogonski sustav s gorivnim člancima od 190 kW, koristeći dva niza snage od po 95 kW. Sedam visokotlačnih spremnika vodika osigurava kapacitet skladištenja 32 kilograma vodika (preostalo je oko tri kilograma za zadržavanje tlaka u spremniku od 35 kilograma). S jednim punjenjem doseg kamiona je 400 kilometara.

Doseg je izračunat za 34-tonski 4X2 kamion s poluprikolicom i hlađenim tovarnim prostorom. Kad se gorivo potroši, vrijeme punjenja iznosi osam do dvadeset minuta. Paralelno s modelom XCIENT, Hyundai razvija tegljač koji bi s jednim punjenjem imao doseg od 1000 kilometara, a predviđen je za korištenje na međunarodnim rutama preko Sjeverne Amerike i Europe. Generalno, plan je Hyundaija da do 2025. godine u Švicarsku isporuči 1600 ovakvih kamiona. Ta brojka dio je globalnog plana od 670.000 električnih vozila godišnje, uključujući 110.000 s pogonom na vodik. XCIENT Fuel Cell je prvi serijski kamion s pogonom na vodik na svijetu, a uslijedio je nakon predstavljanja prvog serijskog automobila na vodik – Hyundaija ix35 Fuel Cell. Hyundai danas proizvodi već drugu generaciju SUV-a NEXO s pogonom na vodik.


Comments

comments