Hollandia Electric N3 E-bike

Na izmaku godine  automobilski novinari izabrali su  Opel Astru za HR  Auto 2016. Tijekom godine testirali smo 60-ak automobila, pa  nam nije puno toga ostalo na  lageru. Stoga smo odlučili testirati nešto drugačije – električni bicikl!

U ruke i noge nam je došao  Hollandia N3, na prvi pogled  klasični bicikl kakvih je bezbroj  na ulicama Amsterdama, Berlina i drugih biciklističkih metropola. Robusni aluminijski  okvir s malom ulaznom visinom  veličine 48 centimetara svidjet  će se podjednako i ženama i  muškarcima. Uspravno sjedenje omogućeno je odličnom  geometrijom okvira i podesivom lulom upravljača. Široki  aluminijski upravljač omogućava lako upravljanje, a izdašno,  gelom obloženo sjedalo neće  umoriti stražnjicu ni nakon nekoliko desetaka kilometara. U  glavi stražnjeg kotača nalazi se  dobro poznati Nexus trobrzinski mehanizam kojim se upravlja okretnom ručicom na desnom rukohvatu. Straga je u  serijskoj opremi postavljen robusni nosač tereta s gumenim  učvršćivačima i pripremom za  postavljanje bisaga, a bicikl je  serijski opremljen i LED svjetlima sprijeda i straga, te reflektirajućim trakama na gumama. U vožnji se masa bicikla  uopće ne osjeti, jer Shimanova  3-brzinska Nexus mehanika  odlično odrađuje posao.

Riječ je o posebnom biciklu.  Pod stražnjim nosačem tereta  smještena je elegantna kutija  koja skriva Li-ionski akumu lator QWIC radnog napona  36V i kapaciteta 6Ah. Drugi  uočljivi detalj je u glavi prednjeg kotača gdje se nalazi  elektromotor snage 250 vata, a  treći je komandna tipkovnica  uz lijevi rukohvat. Na tipkovnici se osim uobičajenog on/off  prekidača nalazi LED kontrola  napunjenosti akumulatora, te  tipkalo za promjenu režima rada. Bicikl nudi tri moda: eco,  cruise i max, čime je upotreba  maksimalno pojednostavljena.

Posebne mudrosti uopće nema. Elektromotor služi samo  kao pomoć vozaču i pokreće  prednji kotač samo dok vi p dalama pokrećete stražnji.  Odabirom moda određujete  kolika će ta pomoć biti: mala,  srednja ili velika. Sukladno to mu bit će i vaša brzina, ali i  trajnost baterije. Naime, s jednim je punjenjem moguće  doseći i preko 60 kilometara  prije priključenja punjača na  električnu mrežu.

Već u Eco modu osjetite pomoć  elektromotora, ali osjetite i da  se krećete snagom vlastitih nogu. U Cruise modu otprilike  jednako “radite” bicikl i vi, dok  u Max modu pedalama gotovo  da ne možete stići okretaje  elektromotora. Onog trenutka  kada prestanete okretati pedale, prestaje i pomoć elektromotora. Time su zadovoljeni  i europski zakoni koji ne do puštaju elektroasistenciju bez  okretanja pedala. Takvi se bicikli onda smatraju motornim  vozilima, a ona podliježu tehničkom pregledu i registraciji.

Iako će se cijena od 7799 kn  učiniti velikom, ona je vrlo konkurentna u odnosu na slične  proizvode na tržištu. Uz to,  Protea-Sport, koja je nedavno u  Osijeku (Retfala – iza Bille)  otvorila prodajno-servisni centar i u kojemu je biciklističkoj  populaciji ponudila veliki izbor  bicikala, opreme i dijelova, osigurala je mogućnost obročnog  beskamatnog plaćanja na 12 ili  24 obroka, čime i ukupni iznos  postaje podnošljiviji.

Uz Hollandia bicikle, Protea-Sport u ponudi ima i  bicikle i opremu američkog Specializeda (osječka  poslovnica ima status Elite shopa), te njemačkog  Bullsa. Bicikli iz modelske godine 2015. u ponudi su  uz 25 posto popusta bez obzira na način plaćanja.

Milan BUGARIĆ

Snimio: Fran Vukotić

Psajam-23 Psajam-22 Psajam-20 Psajam-19 (1) Psajam-12

 

Comments

comments