Highway Pilot Connect

Nakon pritiska na samo dvije tipke, vozači puštaju upravljač iz ruku te kamioni nastavljaju sami voziti

Daimler je svoj napredni tehnološki sustav predstavio na svjetskoj premijeri u Dusseldorfu.  Jer, autonomna vožnja je logičan sljedeći korak u transportnoj industriji – smanjuje se potrošnja goriva, trebala bi se smanjiti i opasnost na cestama, ubrzati procesi te iskoristivost kamiona koji će dnevno prelaziti daleko više kilometara nego do sada. Kako bi se to i ostvarilo Daimler je na njemački autobahn A52 u blizini Dusseldorfa uputio tri kamiona Mercedes koji su se potpuno samostalno kretali po autocesti koja prethodno nije bila opremljena nikakvim tehnologijama niti senzorima. Dakle, Mercedesovi kamioni su se vozili zajedno s drugih vozilima na prometno vrlo gustoj autocesti, a vozači iz drugih vozila ništa nisu sumnjali niti primjećivali kakav se povijesni trenutak oko njih događa nego su se čak i ubacivali između tri testna kamiona kako bi izašli na sljedećem izlazu s autoceste.

Cilj autonomne vožnje kamiona je i veći broj prijeđenih kilometara tijekom jednog dana jer trenutno se samo 35% vremena koristi za vožnju dok su 49% vremena kamioni zaustavljeni, 1,5% vremena troši se na administraciju, 9% na čekanje te 5,5% na utovar/istovar robe. Pri samostalnom upravljanju vozač mora sjediti na svojem mjestu, ne smije ustati niti spavati kako bi bio pripravan pripomoći sustavu u slučaju potrebe.

Više o ovoj tehnološkoj revoluciji moći ćete pročitati u sljedećem, 40. broju magazina Transport.

Comments

comments