Hibridne Scanije za Madrid

Tijekom lipnja  će započeti isporuka 51 hibridnog autobusa Scania Citywide za španjolsku prijestolnicu

Novi autobusi trebaju doprinijeti smanjenju troškova i emisije polutanata na kratkim gradskim i prigradskim rutama. Naime, u Madridu su nedavno stupile na snagu mjere za borbu protiv zagađenja okoliša uključujući ograničenje brzine, kao i zabranu pristupa putničkim automobilima centru grada ako razine dušičnih oksida nadilaze prihvatljive granice. Paralelno s tim, vlasti su naložile operaterima u javnom transportu smanjenje udjela vozila s konvencionalnim pogonom na dizel gorivo, ohrabrujući ih u nabavci i radu s alternativnim gorivima i rješenjima. U tom smislu, već 20% ukupne flote autobusa koristi plin, a intenzivno se uvode hibridi i električno pogonjeni autobusi.

Isporučeni autobusi će u ime Regionalnog transportnog konzorcija u Madridu (Consorcio Regional de Transportes de Madrid), biti u službi kod sedam javnih operatera, a prve autobuse će dobiti Alsa (Nat-Ex), Samar, Avanza (ADO) i DBlas (Arriva).

Radi se o autobusima Scania Citywide, čiji hibridni sustav čine 5-cilindarski 9-litreni (samo SCR) motori snage 320 KS koji kao gorivo mogu koristiti 100% biodizel i hidrotretirano biljno ulje (HVO), te elektromotora snage 150 kW s 1.050 Nm okretnog momenta.  Li-Ion baterijski blok kapaciteta je 1,2 kWh, smješten na prednjem dijelu krovne konstrukcije. Autobusi će biti konfiguracije 4×2, dužine 12,7 m, kao i 6×2*4, dužine 14,8 m.

„Oduševljeni smo što je Madrid prepoznao prednosti inovativne hibridne tehnologije i ostvario značajan napredak!“, kaže Klas Dahlberg, šef Scania autobusa. „Mnogi gradovi još uvijek oprezno ispituju prednosti hibridizacije, a Madrid je sada lider u sprovođenju alternativnih tehnologija. Ovi autobusi mogu pomoći u smanjenju emisija polutanata i dati značajan doprinos ublažavanju klimatskih promjena. Ovi autobusi su idealni za kombinovanu gradsku i prigradsku vožnju. To daje kupcima mogućnost da investiraju s procijenjenom otplate na nešto više od pet godina, uključujući i zamjene baterije tijekom životnog vijeka autobusa.“

 

Comments

comments