Ford Fiesta Van s blagim hibridom

Najmanji Fordov dostavnjak sad je opremljen hibridnom 48-voltnom elektrificiranom pogonskom tehnologijom i nudi kupcima ovakvih gradskih boraca živahnu i učinkovitu alternativu dizelu

Jednako kao i njena putnička verzija, Fiesta Van EcoBoost Hybrid dodatno proširuje Fordov asortiman elektrificiranih komercijalnih vozila, kojeg danas čine Transit, Transit Custom i Tourneo Custom u blagoj hibridnoj ili pak plug-in hibridnoj izvedbi. Uvođenje hibridnog pogona u ponudu Fieste dio je šireg Fordovog plana da do kraja iduće godine ima osamnaest različitih elektrificiranih automobila u europskim prodajnim salonima. Hibridni sustav koji dobiva Fiesta poznat je s lani predstavljenog crossovera Puma. Uz jednolitreni turbobenzinski motor, srce sustava je remenom pogonjeni starter/generator (BISG) na mjestu standardnog alternatora. Uz njegovu pomoć se prilikom kočenja i usporavanja puni 48-voltna litij-ionska baterija.

BISG također radi u kontra smjeru, kao električni motor, integrirajući se s benzincem i dajući mu dodatni okretni moment tijekom vožnje, ali također koristeći struju za napajanje pomoćnih sustava u autu. Inteligentni hibridni sustav je samoregulirajući te kontinuirano radi u oba smjera, puneći baterije i koristeći struju iz njih. Kad pomaže benzinskom motoru, BISG daje dodatnih 24 Nm momenta, smanjujući tako količinu posla koju mora obaviti benzinski motor, a to u brojkama znači smanjenje potrošnje za oko šest posto i emisije CO2 na 115 g/km. Brojke su to koje se odnose na verziju sa 125 KS. Blagi hibrid je u ponudi zamijenio 1.5 litreni TDCi turbodizel s 85 KS, a ujedno je 1.0-litreni motor EcoBoost sa 125 KS dostupan i kao klasična pogonska opcija, bez hibridnog dodatka.

Hibridni pogonski sklop također ima tehnologiju deaktivacije cilindra, koja dodatno poboljšava potrošnju goriva automatski isključujući jedan od cilindara kada nije potreban puni kapacitet motora. Sustav može isključiti ili ponovno uključiti jedan cilindar u 14 milisekundi. Štednji doprinosi i start-stop sustav koji kod usporavanja gasi motor pri brzinama ispod 15 km/h. Pored toga, blagi hibridni sustav ne kompromitira niti prostor niti opterećenja Fieste Van-a od 1,0 m³ u bilo kojoj dimenziji, dok je nosivost 531 kg. Cockpit ovog malog vana je prilagođen modernoj komercijalnoj upotrebi.

Vozači koji koriste mobilne uređaje za planiranje ruta, praćenje isporuka i neprestano ažuriranje, iskoristit će kompatibilnost aplikacija Apple CarPlay i Android Auto koje su dio standardnog komunikacijskog i zabavnog sustava SYNC 3.2. Preko 8-inčnog središnjeg zaslona osjetljivog na dodir, SYNC 3 sadrži novo sučelje s većim tipkama koje su intuitivnije i jednostavnije za korištenje. Serijske tehnologije asistencije uključuju pomoć pred sudar s aktivnim kočenjem, upozorenje na nadolazeći bočni promet s aktivnim kočenjem i sustav zadržavanja u voznom traku. Osim toga, prilagodljivi tempomat s prepoznavanjem znakova ograničenja brzine može pomoći vozačima da izbjegnu kazne. Tehnologija, nadgledajući znakove, može automatski prilagoditi brzinu vozila u zakonske granice.

Comments

comments