e-BULLI, spoj prošlosti i budućnosti

Baziran na temeljito restauriranom T1 Samba Busu proizvedenom 1966. opremljen je komponentama pogonskog sustava najnovijih Volkswagenovih električnih vozila

Volkswagen Gospodarska vozila (VWCV) su za svjetsku premijeru ove originalne poslastice planirali sajam Techno Classica 2020. Kako je isti odgođen, a koronavirus se ne prenosi virtualno, preko mreže sus a svijetom podijelili detalje o njemu. Također su poslali važnu poruku za sve ljubitelje Bullija i električne mobilnosti: kombinacija vrhunskog klasičnog i visokotehnološkog električnog vozila bit će stvarno dostupna za kupnju. VWCV- partner eClassics planira ponuditi opciju konverzije ali i kompletno vozilo.

Sve je započelo s naizgled smjelom idejom o preinaci povijesnog Bullija u vozilo s pogonskim sustavom s nultom emisijom. U tu svrhu, inženjeri i dizajneri VWCV formirali su konstruktorski tim zajedno sa stručnjacima iz odjela za pogonske sustave iz Volkswagen Group Components i tvrtke eClassics, specijalizirane za konverzije u električne automobile. Kao osnovu za budući e-BULLI tim je odabrao Samba Bus T1 proizveden u tvornici u Hannoveru 1966. godine, koji je do danas proveo pola stoljeća na cestama Kalifornije. Jedna stvar bila je sigurna od početka: e-BULLI je trebao koristiti najnovije komponente sustava električnog pogona Volkswagen Grupe. Ovaj je plan sada realiziran, a predstavljeno vozilo služi kao primjer velikog potencijala koji nudi ovaj concept.

Četverocilindrični bokser motor od 32 kW (44 KS) ustupio je mjesto elektromotoru koji isporučuje 61 kW (83 KS). Usporedba samog učinka motora jasno pokazuje da konceptno vozilo ima potpuno nove pogonske karakteristike, jer je elektromotor gotovo dvostruko jači od bokserskog. Uz to, s maksimalnim okretnim momentom od 212 Nm, novi pogon pruža više nego dvostruko veću silu od izvornog (102 Nm). Maksimalni okretni moment je također, kao što je tipično za električne motore, odmah dostupan. I to mijenja sve. Nikada prije nije postojao “službeni” T1 tako moćan kao ovaj e-BULLI. Tako on sad kombinira očaranost pogonskim sustavom s nultom emisijom s neusporedivim stilom klasičnog Bullija. Prijenos snage vrši se pomoću bezstupanjskog mjenjača, čija je ručica sada smještena između prednjih sjedala. U položaju B vozač može mijenjati stupanj obnavljanja, tj. povrata energije tijekom usporavnja I kočenja. E-BULLI postiže najveću brzinu od 130 km/h (elektronički ograničeno). S originalnim pogonskim sustavom uspijevao je dogurati do 105 km/h.

Motor se napaja iz litij-ionske baterije kapaciteta od 45 kWh. Kao i u novom ID.3 i budućem ID.BUZZ-u, visokonaponska baterija smještena je središnje, u podu vozila Putem sustava  brzog punjenja, bateriju je moguće napuniti do 80 posto snage za 40 minuta, dok je doseg nešto više od 200 kilometara. U usporedbi s T1, u vožnji je e-BULLI potpuno drugačiji, Podvozje je dodatno poboljšano i dotjerano, a dinamici dodatno doprinose multilink prednja i stražnja osovina zajedno s podesivim amortizerima, novim sustavom upravljanja i četiri ventilirane disk kočnice.

Kabina je također modernizirana. Novi brzinomjer izgleda kao originalni, a u njega je integriran digitalin zaslon. Mnoštvo dodatnih informacija prikazano je putem tableta integriranog u krovnu konzolu. Naravno, može se spojiti s pametnim telefonom, I putem Interneta dobiti informacije poput preostalog vremena punjenja, trenutnog raspona, broju prijeđenih kilometara, vremena putovanja, potrošnje energije i oporavka. Glazba dolazi iz autentičnog retro retro radija koji je opremljen vrhunskom tehnologijom. Tu je i aktivni subwoofer.

Svi koji u ovom atraktivnom retro vanu pronađu elektrificirajuću perspektivu, mogu u eClassicu ispuniti svoj san o posjedovanju ekološkog T1. Oni nude njegovu konverziju, zajedno s redizajniranim prednjim i stražnjim osovinama, po cijeni od 64.900 eura naviše. Pored toga, nude i konverziju modela T2 i T3, te kit s dijelovima za servise ali i one koji vole sami šarafiti po svom veteranu.

Comments

comments