Drugi život baterija iz električnih autobusa

Solaris Bus & Coach, Impact Clean Power Technology i TAURON Polska Energia provest će projekt pod nazivom „Second Life ESS“ s ciljem stvaranja prototipa sustava za pohranu električne energije na bazi umirovljenih autobusnih baterija

Za izgradnju prototipa sustava, koji će se graditi u sklopu projekta ‘Second Life ESS’, Solaris će osigurati litij-ionske baterije nominalnog kapaciteta 160 kWh, koje se koriste u električnom autobusu operatora PKM Jaworzno. PKM Jaworzno bio je jedan od prvih poljskih operatora javnog prijevoza koji se oslonio na električne autobuse. Danas na cestama imaju 23 e-autobusa, a još 20 naručili su u proljeće 2020. godine. Oni su sad u procesu isporuke, čime će gotovo 80% javnog voznog parka u ovom gradu činiti električni autobusi. Solaris kaže da su prvi električni autobusi koje su isporučili 2011. godine prešli više od pola milijuna kilometara. U nekim slučajevima baterije je nakon ove kilometraže potrebno zamijeniti jer tijekom upotrebe i s vremenom kapacitet baterija se smanjuje.

“Jednostavno rečeno, baterija u električnom autobusu smatra se istrošenom kad njen kapacitet padne ispod 80 posto!”, kaže Łukasz Chełchowski, direktor Solarisovog razvojnog ureda. Međutim, dodaje kako je i dalje savršeno prikladna za ponovnu upotrebu kao skladište energije u stacionarnim aplikacijama. Upravo to će se koristiti za testiranje baterija u projektu. One će se koristiti i za privremeno pohranjivanje energije iz obnovljivih izvora i za stabilizaciju elektroenergetskih mreža. U Solarisu kažu kako se očekuje da će razvoj i izgradnja pokusnog objekta biti gotovi do 2022. godine.

Comments

comments