DAF LF 220 – Gradski kurir

Nizozemci su u vrlo kratkom roku promijenili čitavu gamu vozila, kako optički tako i mehanički u skladu s aktualnim eko normama Euro 6. Nakon vožnje možemo zaključiti kako najmanji DAF iz ponude bez straha može konkurirati i većoj braći

Tekst Robert Lahnit  Foto Mato Pavličević

Novi DAF LF ne može i ne želi sakriti da je (kao i npr. Volvo FL) kabinu jednostavno preuzeo od Renaulta jer mu to jednostavno ni ne škodi – riječ je o jednoj od najzahvalnijih kabina za kamione namijenjene distribuciji, a na taj način su ujedno izbjegnuti troškovi razvoja vlastite. Unatoč tome, zahvaljujući karakterističnim dizajnerskim i tehničkim rješenjima ne pati od nedostatka identiteta. Tako je i LF tipični DAF najnovije generacije Euro 6. Jer, kad govorimo o dizajnu koji je danas usko vezan uz zahtjeve ekologa poštivana su sva pravila kamionske struke što pokazuje kompletan paket spojlera, retrovizora i efikasnih farova, gazišta i rukohvati za pranje vjetrobrana, lijepo oblikovani difuzori za poželjno strujanje zraka ili kabina „na kipanje“ s velikim otvorima za lako održavanje.

Distribucijska kabina pokazuje se vrlo prilagodljivom. Niska šasija na kotačima od 17,5 cola zaslužna je za lak ulazak u vozilo kroz široka vrata s velikim kutem otvaranja preko samo jedne stepenice, a isto tako omogućuje laku manipulaciju teretom u lokalnoj distribuciji. U kabini dominira armatura od kvalitetne dvobojne plastike ugodnih boja, vrlo spretno oblikovana u svrhu ergonomije, ali i stvaranja velikih površina na malom prostoru za ugradnju svih potrebnih uređaja. Osim što odmah osjetimo nova i bolja sjedala, smještanjem za upravljač odmah vidimo novu ploču s instrumentima na kojoj je najveća novost veliki srednji info displej u boji s mogućnosti individualizacije samog prikaza uz mnoštvo informacija putem putnog računala.

Upravljanje zaslonom je lako i jednostavno a kako je sve u kabini izvedeno kompaktno, instrumenti su savršeno vidljivi kroz obruč upravljača koji je dobro pogođenog promjera, ugodan u rukama (osobito kad je djelomično obložen kožom kao kod testnog vozila) i može se pohvaliti dobrim mogućnostima ugađanja po visini i nagibu za idealan položaj vozača u kombinaciji s udobnim zračno ovješenim sjedalom

Upravljač vrlo osjećajno prenosi informacije s kolnika pa uz vrhunsku preciznost vožnja predstavlja pravo zadovoljstvo. Prekidači na njemu upravljaju radijom, telefonom , tempomatom, ali i motornom kočnicom.

Najlakša serija DAF kamiona oznake LF obuhvaća široku ponudu kamiona već od 7,5 tona ukupne mase. U ovom slučaju pod kabinom je bio najslabiji motor iz ponude šesterocilindraša, PACCAR PX-7 164 snage 220 KS te uparen uz automatizirani ZF AS-Tronic sa šest stupnjeva. Taj motor isporučuje pregršt okretnog momenta već pri niskim okretajima dok je maksimum momenta dostupan u širem polju, od 1100 do 1800 okretaja u minuti. Sofisticirani ispušnih sustav za obradu plinova primjenjuje se uz maksimalnu učinkovitost i najnižu potrošnju goriva. Kao i ostali motori serije PX-7 lak je i ugodan za vožnju, mnogo tiši od četverocilindraša, a u zahtjevnijim uvjetima eksploatacije nije potrebna češća izmjena stupnjeva. U DAF-u kažu kako su vozila s ovim motorom namijenjena za dostavne zadaće u centrima gradova. To ne znači da nužno mora biti tako jer DAF u ponudi ima širok izbor diferencijala pa se za drugačije potrebe vozilo može prilagoditi i za drugačije uvjete korištenja prilikom nabavke.

Ne treba ponovno nabrajati prednosti automatiziranog mjenjača koji je nedostižan po svojoj udobnosti, a kod mnogih vozača i efikasnosti. Kad se pridoda precizno upravljanje, odlično ponašanje na cesti, izuzetna okretnost i vrhunske kočnice mali DAF briljira.

Svakako ga treba ozbiljno uzeti u obzir kod razmatranja kupnje modernog i izdržljivog kamiona za distribuciju koji će se vlasniku zahvaliti skromnom potrošnjom i niskim prohtjevima.

 

Okvir: Nizak i lagan

Najmanji DAF ima itekako što za ponuditi po pitanju prijevoza tereta barem što se volumena tiče zahvaljujući niskoj šasiji i kompaktnoj kabini, pogotovo kad se radi o voluminoznom teretu. I nosivost je zavidna kao jedna od najvećih odlika čitave serije LF zahvaljujući maloj vlastitoj masi vozila, iako DAF nije išao u krajnosti pa još uvijek uporno zadržava detalje poput čeličnog prednjeg branika.

 

MOTOR
PACCAR PX-7 164, vodom hlađeni 6-cilindrični redni, VG turbopunjač s intercoolerom, direktno ubrizgavanje goriva, EURO 6 s pomoću EGR, SCR i DPF
obujam 6.700 cm3
max. snaga 164 kW (223 KS) pri 1.800-2.300  o./min
max. Okr. moment 850 Nm @ 1.100 – 1.800 o./min
PRIJENOS SNAGE
Automatizirani , 6-stupanjski mjenjač ZF AS-Tronic
PODVOZJE
sprijeda Kruta osovina, lisnate oprugepneumatici 245/70R17.5
straga Zračni jastuci, pneumatici 245/70R17.5
KOČNICE
Diskovi na svim kotačima, EBS, motorna kočnica 165 kW
SIGURNOSNI SUSTAVI
ABS, ESP

 

Comments

comments