Citroën predstavio električni van, ë-Berlingo furgon

Dosega do 275 km prema WLTP-u, volumena prtljažnika do 4,4 m3 i maksimalne nosivosti do 800 kg, novi ë-Berlingo furgon zadovoljava potrebe velikog dijela flotnih korisnika i malih obrtnika

Kako se i najavljivalo, višestruko nagrađivani Berlingo furgon je dobio potpuno električnu verziju, s kojom poslovnim korisnicima nudi vozilo s nultim emisijama, bez kompromisa u pogledu tovarnih sposobnosti. Pogonski sklop čine litij-ionska baterija od 50 kW i električni motor od 100 kW (136 KS) i 260 Nm, a ovaj elektro dostavnjak podržava brzo punjenje do 100 kW, tako da mu do 80% napunjene baterije treba svega 30 minuta na tom snažnijem punjaču. Kako bi povećao domet, ima tehnologiju regenerativnog kočenja. Za pojačanu regeneraciju energije, odnosno za veći učinak, može se pritisnuti tipka “B” na središnjoj konzoli. 

Baterija od 50kWh nalazi se ispod sjedala vozila i ne utječe na volumen teretnog prostora. Jamči se kako njezin kapacitet neće pasti ispod 70 % nakon osam godina upotrebe, odnosno 160.000 prijeđenih kilometara. Na središnjoj konzoli, prekidač ë-Toggle kontrolira mjenjač; s funkcijama parkiranja, vožnje unatrag, neutralno i pogona – zajedno s biračem koji omogućuje aktiviranje jednog od tri načina vožnje: Eco, Normal i Power. 10-inčna instrumentna ploča je potpuno digitalna, a na sredini armature je 5 ili 8-inčni dodirni zaslon sa specifičnom “Energy” stranicom koja daje pristup električnim značajkama vozila.

To uključuje animaciju protoka energije koja prikazuje električni pogon koji radi u stvarnom vremenu. Također prikazuje način vožnje koji se koristi, elektromotor u pogonu i razinu napunjenosti baterije, plus statistiku potrošnje. Vozač može birati između tri pretprogramirana načina vožnje putem kontrole na središnjoj konzoli: Normalno – ograničava snagu na 80kW/180Nm i idealan je za svakodnevne uvjete vožnje. Eco – ograničava snagu na 60kW/190Nm i omogućuje optimizaciju potrošnje energije smanjenjem upotrebe grijanja i klimatizacije, ali bez njihovog deaktiviranja. Snaga (Power) – 100 kW/260 Nm optimizira performanse vozila za veću udobnost i snagu u uvjetima maksimalnog opterećenja. 

Može postići maksimalnu brzinu od 135 km/h, bez obzira na korišteni način vožnje. Opremljen je i funkcijom odgođenog punjenja koja omogućava vozačima da iskoriste prednosti povoljnijih tarifa za električnu energiju. Također nudi predprogramiranje grijanja, omogućujući da se temperatura u kabini poveća ili smanji na optimalnih 21 stupanj dok je još uvijek spojen na električnu mrežu, što znači da se energija ne crpi iz akumulatora vozila. Korištenjem aplikacije My Citroën vozači mogu daljinski pristupiti mnogim funkcijama kombija, uključujući upravljanje postupkom punjenja akumulatora, pregled razine napunjenosti, termičko kondicioniranje kabine i kontrolu odgođenog punjenja. 

Sve se može konfigurirati putem pametnog telefona ili tableta ili izravno pomoću zaslona osjetljivog na dodir u vozilu koji nudi povezano pregledavanje putem izbornika “Energija”.  Električni pogon ne ograničava praktičnost. Citroën ga nudi u duljinama od 440 cm (M) i 475 cm (XL), a nudi prostor za dvije do tri osobe, te furgon s produženom kabinom u duljoj verziji. Uz Extenso rješenje, suvozačko sjedalo se može sklopiti kako bi se povećala utovarna duljina na 309 ili 344 centimetra. Širina između lukova kotača je 123 cm i omogućuje utovar dvije euro palete. Korisna zapremina se nije promijenila u odnosu na klasični model, volumen je 3,3 m3, odnosno 4,4 m3. Može nositi do 800 kg i vući mase do 750 kg. Prema najavama, na tržište stiže u drugoj polovici godine.

Comments

comments