Cirkus u Dubrovniku se nastavlja, oglasio se i Solaris

Ni drugi pokušaj isporuke 11 spornih autobusa za Libertas nije uspio. Ovog puta zaštitari su priječili prilaz tvrtki, gradonačelnik benzinom gasi vatru, a i ljudima iz Solarisa polako curi preostalo strpljenje

Već smo pisali o problemu u koji je koncem svibnja zapela isporuka 11 diesel autobusa Solaris Urbino za Dubrovnik, u skladu s Ugovorom o javnoj nabavi  “Solo gradski niskopodni autobusi koji koriste diesel kao pogonsko gorivo”, broj javne nabave: JNVV 10/18. potpisanog sa Naručiteljem Libertas Dubrovnik.d.o.o. Isti su odbijeni uz obrazloženje da ne ispunjavaju tehničke uvjete natječajnog postupka. Naručitelj je odbio primiti autobuse uz tvrdnju da ne ispunjavaju tehničke uvjete u dijelu konfiguracije mjenjača (usporivač/retarder). Solaris Bus Corporation (SBC) tvrdi kako su autobusi proizvedeni u skladu s tehničkim specifikacijama natječajnog postupka, kao i u skladu s ishodima žalbenih postupaka koji su vođeni u dva navrata ispred Državne Komisije kao i odluke Visokog Upravnog Suda.

Dana 19.06.2020., predstavnici Solaris Bus&Coach S.A. pokušali su po drugi puta ispuniti svoju ugovornu obvezu isporuke, kojom prigodom su u tom gradu bili nazočni najviši predstavnici SBC. Svi nazočni su ostali žgroženi i šokirani svjedočivši kako predstavnici policije i gradskog redarstva sprječavaju prilazak autobusa Solarisa sjedištu tvrtke Libertas Dubrovnik, dok u isto vrijeme Gradonačelnik Dubrovnika Mato Franković javnim objavama karakterizira Upravu Kompanije SBC prevarantima i prijeti kaznenim prijavama. U svom dopisu kompanija SBC kaže kako su uvjereni da su cjelokupni postupak natjecanja proveli u dobroj vjeri, poštujući sve zakonske i proceduralne norme vezane uz Zakon o javnoj nabavi, Zakon o obveznim odnosima kao i procedure vezane uz spomenuti postupak javne nabave.

Medijima skreću pažnju na činjenicu da je u ovom postupku Državna Komisija u dva navrata donijela odluku u korist SBC kao Ponuditelja, a Visoki Upravni Sud Republike Hrvatske je svojom presudom odbio tužbu Autohrvatska d.o.o. i time Ugovor o javnoj nabavi za predmetni postupak proglasio pravomoćnim. Na kraju, čak protivno vlastitim podnescima tijekom žalbenih postupaka pred Državnom komisijom i Visokim Upravnim Sudom (mjenjač ZF serija Ecolife, tip 6AP, varijanta 2000B bio on sa sekundarnim retarderom/usporivačem ili on bio sa primarnim retarderom/usporivačem svakako je u cijelosti prihvatljiv u kontekstu odjeljka br. 6. Tehničkih specifikacija vozila, u potonjem slučaju s osnova jednakovrijednosti glede toč. 6.1. Tehničke specifikacije vozila), naručitelj je ustrajao u kompromitaciji cjelokupnog postupka isporuke autobusa uz tvrdnje da autobusi imaju „tehničke nedostatke“ zbog kojih iste ne mogu prihvatiti.

Također, u odgovoru na upravnu tužbu kojom je Auto Hrvatska prodajno servisni centri d.o.o. ustala protiv rješenja Državne komisije, u vezi primarnog retardera, Naručitelj navodi, cit. iz presude Viskog upravnog suda Republike Hrvatske od 20.studenog 2019.godine, poslovni broj UsII-523/19 u slučaju kada ponuditelj u Tehničkim specifikacijama i ne naznači da nudi jednakovrijedan proizvod, a dokazi o jednakovrijednosti proizvoda budu dostavljeni/dostupni naručitelju, naručitelj ih je dužan uzeti u obzir pod uvjetom da time ne dolazi do pregovaranja u vezi predmeta javne nabave”. Dodaju kako dokazi na koje tužitelj upućuje ukazuju da mjenjač ZF serija Ecolife, tip 6AP, varijanta 2000B s primarnim retarderom ima jednakovrijedne karekteristike mjenjačima sa sekundardnim retarderom koji ima četiri stupnja prijenosa.

U dopisu medijima SBC kaže kako postoje prijevoznici kod kojih su prihvaćeni, ugovoreni i sada već i isporučeni autobusi upravo s mjenjačima ZF, serija Ecolife, što je sve bez ikakvih primjedbi i financijskih korekcija prihvaćeno i od SAFU (npr. Pulapromet d.o.o.). Rezimira kako je ponuđeni mjenjač, bilo sa sekundarnim retarderom/usporivačem ili primarnim retarderom/usporivačem, tehnički prihvatljiv s ocjene jednakovrijednosti. Dodaju i kako u ozračju pozitivnih poslovnih praksi i poslovne etike, Kompanija SBC ustraje pri odluci da ostavi otvorenu mogućnost za pronalazak zajedničkog rješenja, ali i da ako u sljedećim danima ne bude napretka u pronalasku obostrano prihvatljivog rješenja, SBC će pokrenuti postupke u cilju zaštite svojih interesa kao i nadoknadi štete.

Ujedno iz SBC-a izražavaju duboko žaljenje građanima grada Dubrovnika što im je uskraćeno korištenje proizvoda koji bi, tvrde, značajno poboljšali uslugu javnog prijevoza kao i pozitivan učinak na okolinu grada. No, nigdje ne objašnjavaju zbog čega su se na natječaj javili s pogrešno specificiranim autobusima, zbog čega su karakteristikama bili izjednačeni s ostalim sudionicima, te time cijenom i uvjetima najpovoljniji. Time su se doveli u situaciju da po Jadranskoj magistrali navažaju nove autobuse, bez jamstva da će ih isporučiti. A vrijede gotovo 18 milijuna kuna. Najviše će (u ovom trenutku) ispaštati Dubrovčani koji za ovo ljeto sigurno neće dobiti nove autobuse. Sukob, ne dva ovna na brnu – nego čitavog krda njih, se nastavlja. Pratimo i dalje.

Comments

comments