Gradi se LNG i CNG mreža u Hrvatskoj

Prednosti LNG-a i CNG-a jesu u nižim emisijama ugljičnog dioksida, malom zagađenju zraka te su tiši od dizelskih pogona

Grupacija za LNG, CNG i bioplin Hrvatske gospodarske komore u suradnji s tvrtkom Benussi iz Pule najavila je pocetak projekta uvodjenja LNG-a, odnosno ukapljenog prirodnog plina u cestovni promet Hrvatske. Zbog velikog interesa javnosti nakon prve prezentacije održane 07. ožujka dva tjedna kasnije održana je još jedna na kojoj se tražila stolica više. Projekt, koji se sufinancira iz sredstava EU predviđa izgradnju prve LNG-punionice u Hrvatskoj,, a u budućnosti se očekuje izgradnja mreže punionica te stvaranje kritične mase korisnika. Sve zemlje EU obvezale su se izraditi CNG i LNG mrežu, najkasnije do 2025. godine. Prva se LNG postaja u RH planira otvoriti u prvoj polovini 2018. godine.  Svog aduta predstavio je Iveco, u vidu tegljača Stralis NP pogonjenog na CNG ili LNG.

Do 2025. godine planirana je izgradnja infrastrukture u Zagrebu i Rijeci, a do 2030. godine i u Zadru, Splitu, Pločama, Slavonskom Brodu i Osijeku. Izgradnja punionica do 2020. planirana je u 12 gradova, a do 2025. na 11 lokacija izgradit će se 19 postaja za punjenje na autocestama i mreži glavnih prometnica. Također, postoji plan otvaranja punionica i u lučkim pristaništima koja će služiti za trajektni, odnosno pomorski prijevoz. Očekuje se da će plinom pogonjema vozila kamionskom programu do 2030. godine biti zastupljena do 30 posto.

Comments

comments