Novi Končarov vlak za HŽ

Jučer je u redoviti promet pušten prvi dizel-električni motorni vlak za regionalni prijevoz koji vozi na relaciji Zagreb Glavni kolodvor – Zabok – Varaždin i obrnuto

Na prvoj vožnji novog vlaka bili su nazočni Oleg Butković, ministar prometa, pomorstva i infrastrukture; Jure Šarić, v.d. pomoćnika ministra; Dražen Ratković, predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza; Darinko Bago, predsjednik Uprave Končar – Elektroindustrije; i Ivan Bahun, predsjednik Uprave Končar – Električnih vozila.  Dizel-električni motorni vlak za regionalni prijevoz serije 7023 je trodijelna dizel-električna niskopodna garnitura. Maksimalna brzina vlaka je 120 km/h, ima 167 sjedećih mjesta i 175 stajaćih mjesta. Garnitura je sastavljena od dva krajnja motorna vagona s upravljačnicom i srednjeg vagona. Opremljen je s četiri para dvokrilnih vrata, a vlak ima dvije rampe za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima te prostor za bicikle. Sjedala su izvedena kao dvosjedi, osim u dijelu prostora namijenjenog osobama sa smanjenom pokretljivošću u koji su ugrađena preklopna sjedala. Zahvaljujući dvokrilnim širokim vratima, omogućen je brzi izlazak i ulazak većeg broja putnika, a prozorska stakla zatamnjena su 60% radi zaštite od sunca. Vlak je opremljen suvremenim sustavom grijanja i hlađenja te videonadzorom, a putnicima u vlaku omogućen je besplatan pristup internetu (WiFi). Zaustavljanja u službenim mjestima najavljuju se putem sustava za informiranje putnika, koji na temelju podataka o položaju vlaka iz GPS uređaja emitira poruke na displejima i putem razglasa.

Proizveden je na platformi elektromotornog vlaka serije 6112 za regionalni prijevoz. Izvedene su samo izmjene sustava napajanja, a u maksimalno mogućoj mjeri ostvarena je unifikacija dizel-električnih i elektromotornih vlakova, čime se ostvaruju znatne uštede u troškovima eksploatacije i održavanja cijele flote niskopodnih vlakova. Konstrukcija, dizajn i vozna svojstva vlaka omogućuju vrhunsku udobnost vožnje. Koristit će se u regionalnom prijevozu i svakodnevno prevoziti putnike na relaciji Zagreb Glavni kolodvor – Zabok – Varaždin i obrnuto. Na toj relaciji godišnje se preveze oko dva milijuna putnika.

HŽ Putnički prijevoz je s tvrtkom Končar – Električna vozila u siječnju 2014. potpisao ugovor o proizvodnji 44 nova vlaka. Tvrtka Končar – Električna vozila proizvodi 32 elektromotorna vlaka – 16 za gradsko-prigradski prijevoz i 16 za regionalni prijevoz te 12 dizel-električnih motornih vlakova. Ukupna vrijednost nabave iznosi 1,63 milijarde kuna. Do sada su Končar – Električna vozila HŽ Putničkom prijevozu isporučila 10 elektromotornih vlakova za regionalni prijevoz i osam elektromotornih vlakova za gradsko-prigradski prijevoz. Do početka ožujka 2016. bit će isporučena još dva gradsko-prigradska vlaka.

vlak mali net.jpg1 vlak mali net.jpg2 vlak mali net.jpg3 vlak mali net.jpg4

Comments

comments