Zvijezda Ženeve je – elektrika

Tradicija ovog salona datira iz davne 1905. godine, a nakon brojnih previranja profilirao se kao središnji godišnji, a time i najeminentniji događaj u automobilskoj industriji

Iz Ženeve Mato Pavličević Foto ©gims.swiss, Mato Pavličević i Mario Poje

Na ovogodišnjem ženevskom salonu nastupa 180 izlagača, bit će prikazano oko 900 izloženih modela dok je više od 10.000 novinara iz cijelog svijeta prisustvovalo na 70-tak press konferencija na kojima bilježimo više od 110 premijera. Sve to zbrojeno stavlja Ženevu u položaj najznačajnije automobilske priredbe. Tijekom trajanja salona očekuje se posjeta više od 700.000 posjetitelja.

Sve to dokazuje da je ženevski salon još uvijek mjesto na kojem se jednom godišnje s najjačim adutima nalaze najznačajniji proizvođači automobila. Ove godine od bitnih proizvođača nema Opela koji je odnedavno u vlasništvu francuske grupacije PSA, koja nije izložila ni DS modele. Bilježimo i dolazak novog europskog brenda, Cupra, koja je pod okriljem španjolskog Seata.

Ove se godine u Ženevi po treći puta predstavlja i hrvatski proizvođač Rimac. Sada već etabliran proizvođač iz Svete Nedjelje predstavio je svoj potpuno novi model koji spada u jednu od značajnijih svjetskih premijera.

Hyundai je za Ženevu pripremio pravi vatromet noviteta dok je naglasak stavljen na alternativna goriva. Pored električne Kone kojom otvoreno (ali i jumbo plakatima) bacaju rukavicu u lice Elonu Musku i Tesli, vodikom pogonjenog Nexa te atraktivnog Santa Fea, tu je i neočekivano iznenađenje koje nije bilo najavljeno, prototip velike coupe limuzine Le Fil Rouge.

Jedna od zvijezda ovogodišnje Ženeve svakako je novi Peugeot 508 koji je doživio svojevrsnu transformaciju. On je sad kombinacija najboljih elemenata iz klasičnih limuzina i coupea. Citroen je predstavio novu generaciju Berlinga koji sad izgleda bolje nego ikad ranije, iako je fokus stavljen na obnovljeni Cactus koji bi sad trebao ići u boj s kompaktima C segmenta.

Porsche za Srednju i Istočnu Europu šestu godinu za redom bilježi rekord u broju isporučenih vozila. U 2017. ukupno je u regiji kupcima isporučeno 6.185 vozila, što predstavlja rast od 11% u odnosu na prethodnu godinu. Novi crossover njihova je zvijezda. A da se Porsche i Hrvatska javno vole pokazuju ne samo promo materijali koji se već godinama snimaju na lokacijama u lijepoj našoj, već i podatak da je nedavno Porsche kod nas organizirao i svoju prvu međunarodnu prezentaciju.

Povodom 50. godišnjice legendarnog filma “Bullitt” iz 1968. godine, u kojem spektakularna potjera sa zelenim Mustangom GT 390 traje gotovo deset minuta, Predstavljeno je posebno izdanje novog Mustanga. Ovog puta u ulozi detektiva Franka Bullitta za volanom nije bio Steve McQueen već njegovi unuci, Chase i Maddie.

Kia Motors je razotkrila treću generaciju svog megauspješnog kompakta Ceed. A kao nenajavljeno iznenađenje istom prilikom je predstavljena i njegova karavanska verzija vrlo dinamičnog dizajna.

Mazda je naglasak stavila na dva atraktivna prototipa iz kojih se da zaključiti kako su to vjerovatno budući modeli 3 i 6. Nova generacija Audija A6 moći će se kupiti samo uz automatske mjenjače, a objavljeni su podaci za dva snažna 3,0 V6 agregata, dizelski TDI sa 286 i benzinski TFSI sa 340 KS. Multimedijske opcije opreme sadrže gotovo sve što je Audi ponudio u modelima A7 Sportback i u perjanici A8.

Mercedes je u Ženevu doveo čitavu armadu novih  modela. Pred publikom se po prvi put našla nova generacija A klase koja već slovi za tehnološki najnapredniji automobil u C segmentu. I to nije sve, spomenimo novu G klasu kao i novu sportsku limuzinu.

Iako Mercedes i dalje proizvodi snažne i performansne modele, njihov novi brend EQ označava paletu potpuno elektrificiranih vozila. Pod tu oznaku od sljedeće godine stiže i Smart kojeg će prestati nuditi s klasičnim motorima.

Na štandu BMW-a bilo je više zvijezda, pogotovo novi SUV X4 i atraktivni crossover X2. A iako ćemo na serijsku verziju nove BMW Serije 8 čekati još godinu dana, u Ženevi je upravo predstavljen koncept ultimativne M8 verzije, i to u karoserijskom izdanju Gran Coupe.

Kao i mnogo puta do sada, neki skandal je na kraju generirao mnogo toga dobroga. Dieselgate je zaokrenuo ne samo Volkswagen nego čitavu autoindustriju prema smanjenju korištenja dizela i sve većoj hibridizaciji i elektrifikaciji. Njihova potpuno autonomna električna limuzina izvana izgleda sjajno, a otvaranjem bočnih kredenc vrata uslijedio je šok. Ne samo da nema kola upravljača već nema ni pedala ali ni nikakvog dodirnog ekrana kakvima su danas automobili pretrpani. Umjesto vidljivih komandi i pokazivača, tu su VR naočale. U serijskoj izvedbi, s konvencionalnim komandama (bar volan) stiže 2022.

Volvo ove godine ima razloga za slavlje. To su kako sjajne lanjske prodajne brojke, tako i titula europskog automobila godine za model XC40, prva u njihovoj vitrini. No, Volvo je predstavio i novi V60. Polestar je također novi automobilski brend, nastao kao njihov pogled na električnu budućnost.

Društvu Jaguarovih SUV-ova pridružio se i treći član I-Pace. Njegovi tvorci kažu kako električni I-Pace sa sobom donosi najnapredniju tehnologiju, ekonomičnost i pogled na budućnost bez fosilnih goriva. Britanski mediji su još prošle godine  pisali kako Range Rover planira luksuzni dvovratni Range Rover Evoque. I stigao je. Range Rover SV Coupe ima četiri odvojena sjedala i liniju koja snažno podsjeća na prvi Range Rover koji se i nudio samo s troja vrata. Ekskluzivnost mu daje podatak kako će se napraviti svega 999 primjeraka po cijeni višoj od 200 tisuća funti.

Suzuki je u Ženevu doveo sportsko izdanje svog hita Swift. Odajmo i malu tajnu, konačno je sigurno kako će ga se vidjeti i na Zagreb auto showu.

Renault i ove godine ima ogromni izložbeni prostor na kojemu je čitav proizvodni program za Europu. No, elektrifikacija i autonomna vožnja zaintrigirale su i njihove razvojne timove. Nissan također ima mnogo toga za pokazati i ponuditi. Velika europska premijera je druga generacija potpuno električnog modela Leaf koji sad izgleda mnogo smirenije i atraktivnije, dok u Nissanu ne kriju velike ambicije s njime.

Toyota je odlučna da od konca ove godine u europi u osobnim automobilima više ne nudi dizelske motore. Na tragu te filozofije ali i s jednim potpuno novim dizajnerskim stilom svjetsku premijeru imala je treća generacija kompaktnog Aurisa.

Iako Škoda nije predstavila nove serijske modele, osim redizajna Fabije, Škoda je na ovu manifestaciju stigla s brojnim inovacijama i unapređenjima postojećih modela, ali i jednim novim konceptom. Škodu Vision X pokreće CNG hibridni sklop a u paleti češkog proizvođača pozicionirat će se ispod Kodiaqa i Karoqa.

Dašak Ženeve moći ćemo osjetiti i početkom travnja na Zagreb auto showu, a u ponedjeljak donosimo priču o superautomobilima i egzotici koja se može vidjeti samo ovdje u Ženevi.

Comments

comments