Vozili smo novu Daciju Duster

Duster je treći najprodavaniji SUV u Europi, pa je i bilo za očekivati da će se potruditi kako bi novi model temeljito unaprijedili u svim elementima

Dacijina zlatna koka se zove Duster. Otkad su ga Rumunji lansirali 2009, ovaj kompaktni SUV C-segmenta prodan je u čak 1,1 milijun primjeraka. Ako tome uračunamo i Dustere sa značkom Renaulta taj broj premašuje dva milijuna.

Ima potpuno novi dizajn prednjeg kraja. Prednja maska proteže se do prednjih svjetala smještenih u same kutove vozila, dok novi svjetlosnim potpis uključuje LED dnevna svjetla podijeljena u tri dijela. LED tehnologija (zasad) je rezervirana samo za dnevna svjetla, oborena i duga I dalje traže klasične žarulje. Zbog horizontalno položenog poklopce motora s izraženim profilnim linijama, u novom izdanju Duster izgleda mnogo snažnije.

Najveće promjene su u interijeru koji je usprkos tvrdoj plastici određenih elemenata armature i panela, sad vrlo ugodan i daleko ergonomičniji nego prije. Dodajmo i podatak kako je A nosač pomaknut prema naprijed za 100 mm, a u cilju povećanja unutarnjeg prostora.

Sjedalna površina je dulja za dva centimetra, vozačko sjedalo se sad podiže lakše, klasičnom ručicom s lijeve strane, dok se nasloni za glavu na stražnjim sjedalima konačno mogu potpuno spustiti u naslon kako ne bi ometali pogled unatrag. Poboljšana je ventilacija, dizajneri su se svojski potrudili oko izgleda I praktičnosti prekidača, a po prvi put jedna Dacija ima i automatsku klimu. Spomenimo kako je sad radio uređaj (ili dodirni ekran multimedije) sad na višoj poziciji, gdje mu je i mjesto, pojačana je izolacija kabine a vjetrobransko staklo u skladu s time deblje za dva milimetra. Rezultat toga je čak 70% manje buke u kabini.  Zaslon sustava MediaNav Evolution okrenut je prema vozaču dok su tri okretna gumba automatskog klima uređaja dizajnom usklađena s trima ventilacijskim otvorima na vrhu armaturne ploče.

Ovisno o tržištu, kupcima su na izboru tri razine opreme: Essential, Comfort i Prestige. Pored bogate serijske opreme na dispoziciji je veliki popis dodatne opreme, koja u skladu sa zahtjevima vremena.

Volumen prtljažnika ispod police iznosi 478 litara kod verzije s pogonom na prednje kotače, dok je i ovdje on kod verzije 4×4 nešto manji i zaprima 467 litara. Obaranjem stražnjih sjedala se dobija prostor od 1.623 litre.

Duster je dobio i veće retrovizore, set kamera (Round view monitor) koje olakšavaju parkiranje i vožnju nepristupačnim terenima, a moguće ga je dobiti i s karticom umjesto ključa što omogućava otključavanje i pokretanje vozila bez potrebe da je vadite iz džepa. Dodajmo tome i sustav za upozorenje na vozila u mrtvom kutu ili pak automatsko paljenje svjetala. U pojedinim paketima opreme standard će biti multimedijalni uređaj Media Nav posljednje generacije sa 7-inčnom dijagonalom, 17-inče aluminijske felge, dok će verzije s 4×4 pogonom biti obogaćene sustavom Hill Descent Control za lakše svladavanje off-road vožnje na nizbrdici. On djeluje do brzine od 15 km/h. Novost je i 4X4 monitor kako bi lakše imali pod nadzorom svoju off road avanturu.

Duster se odlično nosi s oštećenim prometnicama, udoban je a da pritom nije premekan, ima fino kalibrirane elemente aktivne sigurnosne opreme, te je zadržao terenski talent svog prethodnika. Čak i zahtjevnije terene s dobrim gumama proći će bez većih problema. Nas je testna ruta vodila vinskim cestama Baranje, po kiši i blatu. Često nam je trebao pogon na sve kotače s blokadom diferencijala, ali i iz najškakljivijih situacija uspjeli smo se izvući. Kombinacija znanja, iskustva i moderne tehnologije u praksi radi čuda. Visina od tla od 21 cm tome ide u prilog. Prilazni i odlazni kutovi od 30° i 33° za inačicu s pogonom na četiri kotača i 34° za verzije s prednjim pogonom. Prijelazni kut (rampa) je u svim verzijama 21°.

Kod pogonskog sklopa iznenađenja i novosti nema. Pod prednjim poklopcem su isti, od ranije poznati motori. Tu su 1,6-litreni atmosferski SCe 115 (2WD i 4WD) i živahni turbobenzinac TCe 125 (2WD i 4WD) s ručnim mjenjačima. Ponudu turbodizela čine dCi 90 (2WD) i dCi 110 (2WD i 4WD) također upareni s ručnim mjenjačima, dok se dCi 110 (2WD) može dobiti i sa šeststupanjskim EDC automatskim mjenjačem. LPG verzija motora SCe 115 dostupna je na nekim europskim tržištima, pa tako i hrvatskom. Riječ je o tvornički ugrađenoj instalaciji s rezervoarom volumena 40 litara.

Dobra je vijest da se sva nabrojana unapređenja nisu značajnije odrazila na cijenu. Osnovni Duster s 1.6 litrenim benzincem od 115 KS i baznom opremom starta s cijenom od 99.900 kuna, dok će za verziju s plinskom instalacijom trebati izdvojiti 103.900 kuna. Osnovni 1.5 dizelaš s 90 KS pak košta 113.900 kuna. Za najjeftiniju verziju s pogonom na sva četiri kotača, Essential 1.6 16V 4X4 treba izbrojati 123.900 kuna.

Dacija je s novim modelom Dustera ulovila korak s konkurencijom i vremenom. Nudi sve što i ostali, u modernom pakiranju, ali za mnogo manje novca. Uostalom takvi su kupci ovog brenda. Praktični, racionalni, ne pipkaju prstima po plastici i traže prije svega pouzdano vozilo s prihvatljivim troškovima održavanja.

 

Comments

comments