Vozili smo Mercedes A klase

Nekoliko poteza kistom, kvalitativnih promjena u skladu s onim što se čulo od kupaca, smanjenje potrošnje i emisija, pokoja nova boja, novi naplatci i to je to. Za nešto više i nije bilo potrebe pošto se aktualna, treća, generacija Mercedesa A klase pokazala kao pun pogodak. Premium kompakt s prednjim pogonom promijenio je dotadašnju strukturu kupaca marke s trokrakom zvijezdom. Oni su sada mlađi, dvije trećine njih prvi put za volanom Mercedesa. Osvježeni model će im se još više svidjeti jer on sada ispunjava želje mnogih kupaca za još više udobnosti bez gubitka dinamičkih performansi. Vječni sukob sportskih performansi i udobnosti riješen je sustavom Dynamic Select uz pomoć kojeg vozač može odabrati željeni upravljački program na dodir tipke. Tako A-klasa može  voziti u komfornom, sportskom ili pak učinkovitom režimu.

Izvana je decentno dotjeran poput svog većeg brata, CLA. Coupeovska linija je osvježena novim prednjim branikom, nova je „dijamantna“ prednja rešetka, tu su i nova prednja LED svjetla visoke učinkovitosti dok straga možemo odmah vidjeti novodizajnirana svjetla i ispušne cijevi sada integrirane u odbojnik.
Iznutra možemo vidjeti potpuno novu ploču s instrumentima s visokokvalitetnom grafikom dok su na prednjoj armaturi upotrebljeni ljepši, kvalitetniji i na dodir mekši materijali. Nove boje i materijali su također i na sjedalima i oblogama vrata. Na sredini je i dalje veliki zaslon koji je sada po želji moguće zamijeniti i s većim zaslonom dijagonale 8 inča.
Prilikom ovog redizajna Mercedes je povećao i raspon dostupnih motora u A klasi. Sada je novi ulazni model A 160 sa 102 KS dok je najučinkovitiji i dalje A 180 d BlueEFFICIENCY sa 109 KS, čija je prosječna potrošnja tek 3,5 l/100 km, uz emisiju CO2 od minimalnih 89 g/km.
Model A 220 d je sada 7 KS snažniji i razvija 177 KS, dok sportski modeli 250 Sport i 250 Sport 4MATIC sada istiskuju 218 KS umjesto dosadašnjih 211 KS. Novost je također i ručni mjenjač za modele 250 i 250 Sport, za vozače koji žele imati sve u svojim rukama.
A-klasa sada ima i “Launch Assist” u kombinaciji sa 7G-DCT mjenjačem s dvostrukom spojkom. Najsnažniji model, AMG A45 4MATIC, također je dotjeran. Sa snagom od 381 KS i najvećim okretnim momentom od 475 Nm, najmanji Mercedes-AMG je najmoćniji kompaktni automobil na svijetu. Mercedes-Benz je ujedno iskoristio osvježenje A-klase kako bi predstavio i novu nomenklaturu verzija pogona. Dok benzinci nemaju nikakav dodatak, malo slovo “d” zamjenjuje dosadašnji dodatak CDI. Tako se, primjerice, model 180 CDI sada označava samo sa 180 d.

I za kraj još malo brojki. Obnovljena A klasa stoji od 25.176 eura naviše, koliko stoji osnovni model A160.  U Hrvatskoj je najprodavaniji model A180 d koji nosi čak 70 do 80 posto ukupne prodaje modela i stoji nešto manje od 28.000 Eura. U prosjeku kupci dodaju još pet do šest tisuća eura dodatne opreme tako da A klasa koju kupi prosječan hrvatski kupac tog modela stoji u prosjeku 34-35.000 eura.

net net1 net2 net3 net4 net5

Comments

comments