Volkswagen I. D. Buzz Cargo, električni koncept oživljava “Bulli” T1

Napredna izvedba s kompozitno-aluminijskom konstrukcijom pokreće se elektromotorima ukupne snage 275 kW, ima performanse sportaša i mogućnosti transportera, uz doseg od čak 500 km

Na glavnom salonu za gospodarska vozila IAA 2018. u Hannoveru održanom od  20. do 27. rujna, Volkswagen je predstavio koncept električne verzije legendarnog transportera T1, koji se u prvoj verziji proizvodio od 1949. do 1967. i danas je ‘zlata vrijedan’ oldtajmer za koji se svake godine organizira ni okupljanja.

Koncern iz Wolfsburga već dulje vrijeme najavljuje povratak, uz Bubu, Golf i Passat, najvažnijeg i jednog od najslavnijih modela u svojoj povijesti, o čemu smo već pisali. Novi je koncept zadržao legendarni oblik, i to vjernije i atraktivnije nego u prethodnim konceptima povratka, a sve je drug o hi-tech. Nema tu ‘filozofije’.

Kako bi se osigurala prostranost, sigurnost, odgovarajuća vozna svojstva i doseg (dvije posljednje karakteristike vezane su na masu), kao i u sličnim naprednim konceptima s električnim pogonom koristi se koncepcija prenesena iz zrakoplovne koncepcije, primjerice Airbusove (u Njemačkoj se proizvode trupovi).

Noseća je struktura od kombinacije kompozita s ugljičnim vlaknima, čelika visoke i ultravisoke čvrstoće i aluminija, jer ništa osim pet Euro NCAP zvjezdica ne dolazi u obzir. Ovaj je zanimljiv koncept premijerno prikazan nedavno na kultnom kalifornijskom eventu u Pebble Beach.

Petmetarski kombi, međuosnog razmaka 330 cm ima mogućnost prijevoza do osam osoba, a cargo verzija ima maksimalni tovarni prostor od 4600 litara. Zbog toga potencijal golem te se razmatra čak 30 inačica.

Ovaj zanimljiv koncept se pokreće s dva elektromotora, ukupne snage 374 KS, ukupne snage (pogon je 4×4), koji se napaja iz paketa polimerno litij-ionskih baterijama ukupnog kapaciteta 111 kWh.

Performanse su izvrsne – s dvije osobe do stotke ubrzava za pet sekundi – što je određeno zbog marketinških aduta), a brzina je, radi dosega, limitirana na 160 km/h. Performansama i dosegu pomaže im za transporter revolucionaran koeficijent otpora zraka od 0,27.

Doseg je veći od 500 km, a visokonaponskim punjačem snage 150 kW može se nabiti na 80 posto kapaciteta za samo 30 minuta. Kakva je budućnost koncepta? Prije nekoliko godina rekli bismo kakva-takva, a danas je velika. Tržišna bi verzija mogla stići već 2022.

Izvor: Autoportal.hr

Comments

comments