Teslom X na afričku avanturu

Team Tesla – Powered by RWE pokušat će nemoguće, sudjeluju električnim autom na reliju Budapest – Bamako koji je danas startao u Mađarskoj

Što je Bamako? Kojim autom? Zašto je to poseban podvig? TKO SU TI LJUDI??? Njih dvoje su Saša Cvetojević, poduzetnik, investitor i entuzijast električnih automobila, i Oleg Maštruko, autor, putopisac i fotograf, urednik u IT medijima Bug i Mreža. Budapest – Bamako, ponekad skraćeno znan i samo kao Bamako rally, najveći je amaterski reli na svijetu, nastao s idejom da se Dakar Rally učini dostupan i “običnim” ljudima.

Glavninu organizatora čini ekipa iz Mađarske, i u prvim izdanjima reli je, kao što ime kaže, išao od Budimpešte do Bamaka u Maliju. Cilj nije svake godine isti – ove godine ide se do Banjula u Gambiji – ali se reli i dalje zove po Bamaku…. baš kao što se Dakar Rally i dalje zove tako iako se odavno ne vozi do Dakra u Senegalu. Usput budi rečeno, trasa Bamako Relija ove godine ide pored Dakra, da stvar bude “zbunjujućija”.

Zašto Tesla? „Pa, zato jer to koliko nam je poznato još nitko nije probao, zato jer je brutalan, i to zaista bru-ta-lan izazov, i zato jer je Saša veliki entuzijast električnih automobila i želimo dokazati da je i nemoguće moguće!“, kaže Oleg.
U EU infrastruktura za električne aute je prilično solidna, no jednom kad zagazite na afrički kontinent stvari se drastično mijenjaju. Ruta vodi “normalnim” cestama i zemljama od Budimpešte do Španjolske, zatim slijede Maroko – koji je, prema saznanjima, relativno pristojno elektrificiran barem u sjevernom dijelu; pa Zapadna Sahara, Mauritanija, Senegal i Gambija, koji su u smislu infrastrukture za e-aute dijelom lutrija, dijelom pakao, dijelom čuđenje u svijetu… Nosit će generator u pratećem vozilu Dacija Dokker. Nosit će i karte, fotoaparate, kartice, šatore i svu silu danas potrebnih im gadgeta.

Iako je reli amaterski, sudjelovanje dosta košta. Amaterska narav relija vezana je uglavnom za činjenicu da sudionici nisu profesionalni vozači, a ne zato jer je sudjelovanje jeftino (nije). Unatoč tome – postoje i natjecateljske kategorije u reliju. Kad dođu do cilja u Banjulu, Teslu imaju namjeru vratiti brodskim prijevozom do luke Rijeka, a generator pokloniti nekom selu. To selo najvjerojatnije će biti u Gambiji ili Senegalu, jer su te dvije zemlje jedine dovoljno blizu odlaznoj luci da se usude ostati bez njega.

Reli Budimpešta-Bamako, popularno zvani „Dakar za siromašne“ danas je krenuo iz mađarske prijestolnice a ovom optimističnom dvojcu možemo samo poželjeti sreću i držati palčeve da uspiju.

Comments

comments