Plinska Scania, OC13

Švedski proizvođač predstavio je novi plinski 6-cilindarski motor sa 410 KS, predviđen za dugolinijske zadatke, kao i rad na gradilištima

Do sada je većina motora na plin bila ili previše slaba, ili imala nedovoljnu autonomiju da bi bila stvarno korisna za teške transporte na velike udaljenosti. Scania je s ovim motorom riješila ova pitanja, i sad može ponuditi smanjene razine CO2, kao i povećanu profitabilnost za kupca.

Motor norme Euro 6 sa 410 KS i 2.000 Nm okretnog momenta dostupnog od 1.100 do 1.400 o/min je po svojim performansama usporediv s dizelskim motorima iste radne zapremine, ali se može pohvaliti značajno nižim emisijama polutanata, posebno smanjenjem emisije CO2 za 15 do 90%, kao i razinom buke do 72 dB.

„U Europi postoji veliko zanimanje za dugolinijska transportna rješenja na plin. Motor zadovoljava sve potrebe sa svim ekonomskim prednostima korištenja tog goriva, a bez nedostataka!“, kaže Henrik Eng, ProductDirector Urban, Scania Trucks. S rezevoarom za LNG,  tegljač i poluprikolica ukupne mase 40 tona, može prevesti 1.100 km, dok rigidni kamion, s dvostrukim rezervoarom, ima autonomiju od 1.600 km.

Motor OC13 je rješenje za novu generaciju kamiona, funkcionira po Otto principu – sa svjećicama i potpunim sagorijevanjem. Scanijin plinski motor se zasniva na stehiometrijskom sagorijevanju, odnosno kompletnom sagorijevanju goriva i kisika. Kao kod benzinskog motora, svjećica inicira paljenje, a miješanje goriva i zraka se odvija u cilindru, čime je znatno produžen radni vijek svjećica.

„U sagorijevanju nema razlike između LNG i CNG, ali postoje značajne razlike u operativnom dosegu (autonomiji). S LNG-om, to je do 1.100 kilometara za tipični tegljač s poluprikolicom, na ravnom putu. CNG obično pruža autonomiju do 500 km, što je i više nego dovoljno za mnoge korisnike, posebno u regionalnom transportu, s dnevnom turom i povratkom u bazu, te dopunjavanjem rezervoara svakodnevno. Broj kilometara koji se može prevesti također zavisi od načina vožnje, ali i konfiguracije terena!“ objašnjava Folke Fritzson, viši inženjer u Scania R&D.

Novi motor na plin dostupan je sa Scania Opticruise, automatiziranim mjenjačima, pa su izmjene prijenosa i udobnost vožnje na vrhunskoj razini. Ovi motori inače imaju kraće servisne intervale od dizelskih motora. Međutim, Scania je postigla znatno duži servisni interval, s produženim vijekom trajanja svjećica. Tako je interval 45.000 km, kako za svjećicu, tako i za ulje. Ovo je očigledno poboljšanje u odnosu na prethodne generacije motora na plin, kod kojih je servisni interval bio 30.000 km. Na taj način smanjuju se troškovi održavanja.

Comments

comments