Konvojem do uštede

Scania je prije nekoliko godina započela ispitivanje mogućnosti povezivanja kamiona u konvoje, u cilju smanjenja utroška goriva, odnosno smanjenja ukupnih eksploatacijskih troškova

Partner u projektu je KTH Royal Institue of Technology, a istraživanja su intenzivirana posljednjih mjeseci. Naredna faza istraživanja fokusirana je na stvaranje kamionskih konvoja i njihovu koordinaciju, čime se mogu ostvarivati uštede i do 12%.

Smanjivanjem razmaka između kamiona, značajno se smanjuje otpor zraka, pa kamioni, povezani na ovaj način djeluju kao kompozicija. U tom slučaju bi samo vodeći kamion u konvoju morao svladavati otpor zraka, dok bi svi ostali koristili benefite zavjetrine.

Naime, kamioni se povezuju zahvaljujući modernim tehnologijama kao što su radar, GPS i Wi-Fi, a sustav prati sva vozila u konvoju. Ako npr vodeće vozilo u konvoju započne manevar obilaska prepreke na putu, sva ostala vozila bi pratila i obavljala isti manevar. Također, sistem bi omogućio i da putnička vozila, koja se kreću brže, mogu pretjecati jedan po jedan kamion u konvoju, tako što bi se sukcesivno razmak između njih povećavao ili smanjivao po potrebi i situaciji u prometu.

Istraživanja su usmjerena k stvaranju sustava koji omogućuje pojedinim flotama individualnih operatora da koordiniraju svoje aktivnosti s drugim operatorima. Takav sustav bi omogućio unošenje zadane rute, a konvoju bi se mogli priključivati kamioni različitih operatora, pod uvjetom da im upravo ta ruta odgovara.

„Nadamo se kreirati rješenje koje znatno smanjuje utrošak goriva za transport robe. To će dovesti do smanjenja zagađenja i negativnih utjecaja na okoliš, a flote istovremeno zarađivati više novca.“ tvrdi Magnus Adolfson menadžer Scanije za inteligentne transportne sisteme.

„Na testnoj stazi vozili smo kamione na udaljenosti od oko 10 metara između vozila i bili smo u mogućnosti uštedjeti 12% goriva. Kako bi se smanjio razmak na svega par metara, potrebno je nekoliko automatskih sistema koji bi preuzimali kontrolu nad upravljanjem vozila.“ dodaje Adolfson.

scania mala

Comments

comments