To je nova Kia Ceed

Kia Motors upravo je razotkrila treću generaciju svog megauspješnog kompakta Ceed, koji će se javnosti premijerno predstaviti na skorašnjem salonu automobila u Ženevi

Kia Ceed je već više od desetljeća ključni model Kijinog neprestanog rasta u Europi. Ceed, koji je isključivo namijenjen europskim kupcima, 2006. godine označio je Kijinu prekretnicu.  Kao i njegovi prethodnici i novi model je dizajniran, razvijen i koncipiran u Frankfurtu, u Kijinom centru za dizajn, razvoj proizvoda, istraživanja i razvoj. Proizvodit će se u Kijinoj tvornici u slovačkom gradu Žilina, gdje pored postojećeg cee’da proizvode i modele Sportage i Venga.
Novi Ceed će u 5-vratnoj, hatchback izvedbi biti raspoloživ u čak 12 boja karoserije. Kupci će moći birati između različitog dizajna i dimenzija naplataka – od 15-inčnih čeličnih, 16-inčnih čeličnih ili aluminijskih do 17-inčnih dvobojnih, dijamantno brušenih aluminijskih naplataka.

U unutrašnjosti je Ceed ergonomičniji nego ikada prije, posvuda u kabini su korišteni materijali visoke kvalitete. Ceed je dobio brojne arhitekturne detalje, koje su već dobili Kijini ostali noviji modeli, kao npr. vodoravno postavljena armaturna ploča, koja dočarava elegantniji izgled. Dizajn onima koji sjede sprijeda pruža više prostora u predjelu nogu i zahvaljujući boljoj preglednosti sprijeda nudi bolji osjećaj otvorenosti.

Širi je u odnosu na prethodnika za 20 milimetara (1.800mm) i niži 23 milimetra (1.447mm). Njegov međuosovinski razmak i dalje ostaje 2.650mm, dok je prednji prevjes kraći za 20mm (sada 880mm), a stražnji prevjes je duži za 20mm (sada 780mm). Nova platforma omogućava učinkovitije iskorištenje prostora. Novi model je dobio 395-litarski prtljažnik (prije 380-litarski) i više prostora u predjelu ramena za one koji sjede straga, više prostora za glave na prednjim sjedalima i niži položaj sjedenja.  Standardno će biti opremljen Bluetooth tehnologijom, automatskim zasjenjivanjem farova i otključavanjem bez ključa.

Bazni motor je suvremenija izvedba Kijinog 1,0-litrenog T-GDi benzinskog motora s turbo punjačem snage 120 KS. Turbo benzinske boje zastupa i 1.4 T-GDi, koji će zamijeniti 1.6 GDI motor. Novi ‘Kappa’ 1.4 T-GDi benzinski motor snage 140 KS je usprkos manjem obujmu 4% snažniji od prethodnika. Manje zahtjevnim kupcima na raspolaganju će biti 1.4 MPI benzinski motor s multipoint ubrizgavanjem, koji proizvodi 100 konjskih snaga.
Novi Ceed će dobiti i Kijin novi dizelski motor U3. 1,6-litreni CRDi motor ispunjava najnoviji, stroži emisijski standard Euro 6d TEMP i raspoloživ u dvije izvedbe (115 KS i 136 KS), s 280 Nm okretnog momenta.  Sustav izbora načina vožnje (Drive Mode Select) vlasnicima će omogućavati da skroje vozačko iskustvo po svojim željama – od uobičajenog do sportskog načina vožnje.

Kao prvi Kijin model u Europi nuditi sustav za održavanje vozila na voznoj traci (LFA – Lane Following Assist), ‘2. stupanj’ autonomne vožnje. Sustav LFA u vožnji prepoznaje vozila, koja se nalaze ispred Ceeda i identificira odgovarajući prostor na ostalim voznim trakama u koje se može sigurno pomaknuti u slučaju gustog prometa. Sustav prepoznaje podne oznake na cesti i održava Ceeda na postojećoj voznoj traci, dok ujedno kontrolira ubrzavanje, kočenje i položaj upravljača u odnosu na kolonu vozila ispred. Sustav za održavanje sigurnosnog razmaka do vozila ispred koristi vanjske senzore i djeluje u rasponu brzine od 0 do 130 km/h.
Na raspolaganju je još nekoliko tehnologija kao npr. radarski tempomat sa sustavom Stop & Go, upozoravanje na vozila u mrtvom kutu (BSCW), sustav za upozoravanje kod poprečnog prometa iza vozila (RCTCW), sustav za pomoć kod parkiranja (SPA) i prepoznavanje pješaka s hektičkim upozoravanjem na upravljaču u slučaju prepoznavanja opasnosti od naleta. Proizvodnja novog Kia Ceeda, koji se prozvodi u Kijinoj tvornici u Slovačkoj, kreće u svibnju a kod nas se očekuje krajem ljeta.

Comments

comments