DAF višeosovinci

Proizvođač iz Eindhovena diči se dugom tradicijom i sjajnim dojmovima koje njihovi kamioni ostavljaju na korisnike. Ne spavaju na lovorikama već svake godine pomalo proširuju ponudu, ovog puta pod okriljem nove Euro 6 tehnologije.

Najnoviji dodatak DA-ovom prodajnom programu su solo kamioni i tegljači s četiri osovine osmišljeni za najteži prijevoz. Ovim verzijama je dopunjena ponuda dvo i troosovinskih šasija s kabinom i tegljača. Novi modeli će biti prilagođeni korisnicima i njihovim potrebama, dostupni su u različitim verzijama: s dvije prednje i dvije stražnje osovine (tandem), ili jednom prednjom i tri osovine straga (tridem).

Obitelj CF je nedavno proširena s izvedbama solo kamiona s dvije prednje upravljane osovine koje lako nose do 8 ili 9 tona, dok su iza pogonska i prateća podizna s dvostrukim gumama (FAC) ili prateća podizna osovina iza pogonske, s jednostrukim gumama (FAX). Jedna od raspoloživih konfiguracija je FAQ, koja označava kombinaciju vodeće upravljive 8-tonske osovine, pogonske 13-tonske osovine i prateće 7,5-tonske upravljive osovine.

Kupcima je sada također dostupan model CF u konfiguraciji 8×2  tridem s osovinama visokog kapaciteta za posebne potrebe. Na primjer, za transport velikih kontejnera. Novost u obitelji CF je konfiguracija FAK, pri čemu se tridem sastoji od od 7,5-tonske upravljive vodeće osovine, 13-tonske pogonske osovine i 10-tonske prateće osovine s dvostrukim gumama.

Ovakav dizajn tridema olakšava upravljanje kamionom i mnogo manje troši gume kod okretanja, skretanja i u oštrim zavojima te omogućuje ekstremnu iskoristivost kod vozila namijenjenih za prikupljanje smeća, za prijevoz kontejnera ili za održavanje kanalizacije.

Pod oznakom FAK se i kod XF-a krije izvedenica tridem četveroosovinskog solo kamiona s upravljanom osovinom sprijeda, dvije pogonske u sredini i dodatnom četvrtom s dvostrukim kotačima. Ovakva kombinacija može vući ukupno 35 tona i također je pogodna za komunalne djelatnosti.

Novost u obitelji XF Euro 6 je tridem tegljač s dvije pogonske i pratećom osovinom i oznakom FTM. Ova kombinacija kombinira impresivna vučna svojstva i mogućnosti visokog opterećenja, te je sposoban za prijevoz tereta do 120 tona. Ovaj tegljač je vrlo prikladan za prijevoz teških strojeva, dizalica ili građevinskog materijala, kao i za prijevoz velikih i dugih dijelova za vjetroelektrane.

Nove izvedbe kamiona obitelji CF i XF pogone snažni i do sada već provjereni Euro 6 motora. Najmoćniji PACCAR MX-13 volumena je 12,9 litara uz ponudu snage u rasponu od 303 kW/412 KS do 375 kW/510 KS.

Tu je i novi 10,8-litarski motor PACCAR MX-11 s 320 kW/435 KS. Kod modela CF moguće je naručiti MX-11 motor snage od 291 kW/396 KS, koji je pogodniji za duža putovanja, dok su za uvjete distribucije dostupni u rasponu snage od 210 kW/286 KS,  240 kW/326 KS i 271 kW/369 KS. Za još manje zahtijevne u CF može biti ugrađen 7-litreni motor PX-7.

Svi motori su vrlo učinkoviti,uglavnom zbog visokotlačnog common rail ubrizgavanja i turbopunjača s promjenjivom geometrijom. Kad je riječ o prijenosu snage,DAF još uvijek inzistira na ručnom mjenjaču. Dakle, kod modela CF s 370 KS standardna oprema je 8 ili 9-stupanjski ručni mjenjač, dok modeli s jačim motorima imaju mjenjače s 12 ili 16 stupnjeva. Kao opcija se nudi automatski mjenjač ZF AS-Tronic s 12 ili 16 stupnjeva prijenosa, koji je prema našem mišljenju i bolji izbor, jer različiti elektronički programi prilagođeni za upotrebu na dugom

međugradskom prijevozu (za prijevoz tekućine u cisternama, za off-road ili za posebne,teška terete), uvelike olakšavaju vožnju. Za svaki vid korištenja elektronika je posebno prilagođena tako da su izmjene stupnjeva brze a gubitak brzine kretanja sveden na minimum. Korisnicima je ključna ponuda PTO izvoda snage, koje su ključni element za pogon nadogradnje.

U DAF-u je omogućena ugradnja hidraulične pumpe snage 20 kW ili 35 izravno na PTO, tako da joj je rad potpuno neovisan o mjenjaču. Time je omogućeno postavljanje i najsloženijih nadogradnji, sve prema željama i zahtjevima kupaca. Na vozilima za odvoz smeća, koja u radu imaju veliki broj zaustavljanja na uzbrdicama, dostupan je 6-brzinski automatski mjenjač Allison ​​koji radi vrlo glatko, ali također omogućava isključivanje motora pomoću start/stop sustava čime se štedi gorivo.

Naravno, nova generacija četveroosovinskih DAF-ova preuzima sve tehnološke poslastice, koje smo već predstavili na novim modelima XF i CF. Među njima posebno cijenimo novi izgled kabine, novi interijer, novo podvozje i ovjes, nove prednje i vrlo učinkovite pogonske osovine.

 

Comments

comments