Citroen Jumper L4H2 HDi 150

Citroen je proljetos predstavio temeljito obnovljeni Jumper koji se odmah prepozna po potpuno novom nos vozila s LED dnevnim svjetlima u skladu s novim vizualnim identitetom marke. Popularni dostavnjak dobio je i novu masku motora i trodijelni prednji odbojnik čime se smanjuju troškovi u slučaju manjeg oštećenja.

Uvijek svjež i atraktivan, ovakav imidž Jumpera će svakako biti bitan onima koji drže do imidža firme, a pogotovo onima koji ko­riste čitave flote dostavnih vozila. Na­ravno, osim čisto estetskih eleme­na­ta, prednji dio Jumpera ima i svoje mno­go značajnije funkcionalne domete. Prije svega smještanjem motornog prostora is­pred kabine i većim prepustima pre­ko prednjih kotača se postigla bolja aerodinamika, ali isto tako i zaštita vo­za­ča i putnika. Bolje opstrujavanje zraka omogućava i bolje hlađenje, često vrlo opterećenih agre­gata. Praktičan detalj su i stepenice za noge na prednjem odbojniku koje pomažu vozaču pri pranju vjetrobranskog stakla. Oko cijelog vozila su zaštite od plastičnih letvica što čuva lim i lak u svakodnevnoj gradskoj uporabi. Na desnoj strani su klizna vrata dok su straga krilna koja su nešto rjeđi izbor kod kupaca ovakvih vozila.

Vozačka kabina je također modernizirana, s boljom vozačkom pozicijom i svom silom modernih sustava. Prednja armatura zauzima veliki prostor u kabini i njena arhitektura je vrlo dobro osmišljena. Glavna prednost je prisutnost velike količine praktičnih pretinaca i polica. Tu je i novi otvoreni pretinac u sredini s držačima limenki a svakako treba istaknuti i novu ploču s instrumentima, nova (odlična) sjedala i bogatiji paket serijske opreme. Vozačko sjedalo je s promjenjivom amortizacijom, naslonima za ruke i namještanjem u leđnom dijelu dok boravak u vozilu olakšavaju ručica mjenjača na armaturnoj ploči i pisaći stolić prilagodljive visine. Novi Jumper također je opremljen s Connecting Box (komplet za telefoniranje slobodnih ruku Bluetooth i USB utičnica) ali i 5“ ekranom osjetljivim na dodir, koji podržava nove navigacijske funkcije i funkciju kamere za vožnju unatrag.

Unutrašnjost dobiva veliku količinu svjetlosti, dok mala zamjerka preglednosti ide na donje kuteve vjetrobranskog stala koji mogu „sakriti“ odraslog čovjeka na pješačkom prijelazu. Stoga je tu potreban povećani oprez. Dopali su nam se odlični vanjski retrovizori osiguravaju vrlo dobru preglednost. Elektromotorom se posebno podešava veliki gornji i manji donji sferični dio retrovizora na obje strane karoserije.

Osim moderniziranog dizajna i poboljšane ergonomije, ono što je još važnije je upotrebljivost. Nudi prostor između blatobrana širine 1,42, te ukupne širine teretnog prostora od 1,87 m. Testni model je oznake L4H2, što znači da je riječ o najduljem modelu s višim krovom i volumena teretnog prostora od 15 m3.

Karoserija je sad čak 50% jača, unaprijeđene su kočnice, novi je prednji ovjes koji je sada tiši i trajniji. No, ojačanja nisu imala za posljedicu povećanje mase, novi model je za oko 20 kilograma lakši od prethodnika. Od prethodnika je također štedljiviji i čišći, utrošak goriva je u prosjeku za 15% manji. Model HDi 150 pokreće 2,3 litreni motor sa 150 KS i 350 Nm koji nudi vrlo povoljan omjer između snage, performansi i potrošnje. Motor je za svaku pohvalu i odlično uklopljen s ručnim šeststupanjskim mjenjačem. U vožnji oduševljava elastičnošću a upravljač je vrlo precizan i s dovoljno povratnih informacija vozaču, kao da vozite kompaktni automobil. Na žalost, obnova modela nije donijela i po nagibu podesiv upravljač, već je i dalje podesiv samo po dubini.

Nakon 800.000 prodanih primjeraka, Jumper ide dalje. Svjež, funkcionalan i s, kako kažu, nižim ukupnim troškovima posjedovanja. Kod nas prvi primjerci već jure cestama što dovoljno govori o popularnosti koju ovaj dostavni „skakač“ uživa kod nas.

Comments

comments